Mazda Flair Crossover – nowy kei car dla Japonii

Mazda zaprezentowała nowy model o nazwie Flair Crossover, który reprezentuje segment popularnych w Japonii kei carów.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Jeśli macie wrażenie, że gdzieś już widzieliście ten pojazd, to nie jesteście w błędzie. Na tegorocznym salonie samochodowym w Tokio Suzuki zaprezentowało 4 nowe koncepty, a wśród nich znalazł się koncept Hustler, który po zmianie logo producenta i nazwy stał się produkcyjną Mazdą Flair Crossover. Mazda w przeszłości współpracowała już z Suzuki w segmencie kei carów, a więc najprawdopodobniej mamy tu do czynienia z tym samym procederem.

Mazda Flair Crossover to niewielki, 5-drzwiowy, 4-osobowy pojazd miejski, jednak japoński producent chwali się, że tym niewielkim kei carem można także wyruszyć w lekki teren. A to za sprawą prześwitu wynoszącego 175 mm, kąta natarcia o wartości 28 stopni oraz opcjonalnego napędu na wszystkie 4 koła.

Obraz

Pod względem stylistycznym Flair Crossover prezentuje się jak typowy kei car, a więc dostrzeżemy pudełkowate nadwozie, w którego dolnej części zainstalowano wykonane z tworzyw sztucznych, czarne elementy ochronne/dekoracyjne nawiązujące do rasowych crossoverów i SUV-ów. Prostolinijne nadwozie ma jednak swój plus – dzięki temu wnętrze pojazdu jest dość przestronne i 4 osoby nie powinny narzekać na brak miejsca.

Pod maską Mazdy Flair Crossover zainstalowano silnik o pojemności 660 cm3 połączony z przekładnią CVT. W zależności od wybranego modelu napęd przekazywany jest na oś przednią lub na wszystkie 4 koła. Niestety moc silnika nie została podana do wiadomości, jednak dostępny ma być również wariant z turbodoładowaniem. Mazda podała również, że samochód będzie średnio zużywał 3,4 litra benzyny na 100 km. W utrzymaniu niskich kosztów eksploatacji pomogą przeróżne ulgi i zwolnienia z opłat, które przyznawane są właścicielom kei carów w Japonii.

Mazda Flair Crossover pojawi się w japońskich salonach 31 stycznia, a jej ceny będą zaczynały się od 1 285 200 jenów, a więc od około 37 000 zł.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił