Matthias Müller nowym prezesem Volkswagen AG 

Podczas dzisiejszego spotkania rady nadzorczej Volkswagen AG mianowano Matthiasa Müllera prezesem całej Grupy VW. Pozostanie nim również w Porsche, dopóki w okresie przejściowym nie zostanie wyłoniony jego następca.

Obraz
Marcin Łobodziński

Matthias Müller urodzony w Chemnitz w 1953 roku już wykształcenie pobierał w Ingolstadt, a pierwszy staż odbywał w Audi. Studiował informatykę i rozpoczął pracę dla Audi w 1978 roku. W 1993 roku został szefem projektu Audi A3, a dwa lata później zarządzał produktem w Audi, Seacie i Lamborghini. W 2007 roku zarządzał już produktami całej Grupy Volkswagena, a od 2010 roku rozpoczął swoją karierę w Porsche jako prezes zarządu, a członkiem zarządu Volkswagena został w roku 2015. Z dniem dzisiejszym został zakontraktowany jako prezes Grupy VW AG i tę funkcję ma pełnić co najmniej do 2020 roku.

Rada nadzorcza zapewnia, że nie podjęto decyzji pochopnie, mając całkowite zaufanie do umiejętności Matthiasa Müllera i wierząc, że ma on odpowiednie kompetencje na to stanowisko. Rada ceni go za krytyczne i konstruktywne podejście, które ma przynieść ogromne korzyści w odbudowie wizerunku marki Volkswagen. To jest jego zadaniem priorytetowym.

Ponadto rada nadzorcza Grupy VW AG przeorganizuje strukturę za Oceanem. Podstawowym ruchem ma być połączenie grup ze Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz Meksyku w jedną, północnoamerykańską. Nastąpi to 1 listopada. Tu głównym dowodzącym zostanie Winfried Vahland, były już prezes zarządu Škody. Jego miejsce w Škodzie zajmie Bernhard Maier, członek zarządu Porsche. Natomiast Michael Horn, który według medialnych doniesień miał być zwolniony, pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego Volkswagen Group of America.

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny