Maserati żegna się z V8 edycją Ultima dla Ghibli i Levante

Ponad 60-letnia historia silników V8 w Maserati kończy się na naszych oczach. Włoski producent żegna kultowe jednostki specjalną edycją swoich modeli. Każdy doczeka się zaledwie 103 egzemplarzy.

Maserati V8 UltimaMaserati V8 Ultima
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maserati
Aleksander Ruciński

Jak odchodzić, to z przytupem. Z takiego założenia wyszło Maserati, które postanowiło godnie pożegnać 3,8-litrowe, podwójnie doładowane V8. W Goodwood debiutuje właśnie limitowana edycja Ultima przewidziana dla Ghibli i Levante.

Ten pierwszy, choć ograniczony do zaledwie 103 egzemplarzy zasługuje na miano najszybszego seryjnego sedana na świecie. 590 KM mocy pozwala bowiem rozpędzić się do 334 km/h. To o kilometr szybciej niż w przypadku Bentleya Flying Spur Speed.

Przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 3,9 sekundy także robi wrażenie. Na osiągach różnice jednak się nie kończą. Maserati postanowiło bowiem podkreślić wyjątkowość Ghibli pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, 21-calowymi felgami, a także wnętrzem wykończonym piękną skórą i alcantarą.

Maserati V8 Ultima
Maserati V8 Ultima © Materiały prasowe | Maserati

W przypadku Levante jest podobnie, choć tu znajdziemy przede wszystkim skórę i sporo kontrastowych akcentów. Są też oznaczenia edycji specjalnej z numerem konkretnego egzemplarza, a także napisy "V8 Ultima" na przednich błotnikach.

Oba modele z pewnością pozwolą wyróżnić się z tłumu i z miejsca staną się poszukiwanymi wersjami. Pożegnalna edycja specjalna może więc okazać się niezłą inwestycją na przyszłość. Niestety Maserati nie chwali się cenami. Można jednak podejrzewać, że większość egzemplarzy z serii Ultima została już sprzedana.

  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
[1/6] Maserati V8 Ultima Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Maserati

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów