WAŻNE
TERAZ

Tusk po posiedzeniu w BBN. "Każdy, kto odważy się zaatakować Polskę"

Maserati Quattroporte z turbodoładowanymi V6 i V8 

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nowe Maserati Quattroporte zostało zaprezentowane w sieci dopiero dwa tygodnie temu, a już pojawiły się informacje dotyczące gamy jednostek napędowych i osiągów włoskiej limuzyny. Podobno auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami V6 oraz V8.

Biorąc pod uwagę, że poprzednia generacja czterodrzwiowego Maserati oferowana była tylko z jednostkami V8, w erze downsizingu nikogo nie zaskoczy informacja o tym, że nawet tak wiele znacząca firma postanowiła wykonać ukłon w stronę downsizingu. W przypadku Quattroporte ten ukłon jest podwójny, bo poza zamontowaniem do auta silnika V6 chodzi jeszcze o turbosprężarkę.

Podstawowa jednostka napędowa ma być silnikiem V6 o pojemności zaledwie 3,0 l, który dzięki pomocy turbosprężarki rozwinie aż 410 KM. W połączeniu z niewielką masą auta oraz ośmiobiegową automatyczną przekładnią Quattroporte ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5 s i rozpędzać się maksymalnie do 285 km/h.

Obraz

Auto dostępne będzie także z napędem na cztery koła, który ma skrócić sprint do pierwszej setki z 5 do 4,9 s oraz nieznacznie zmniejszyć prędkość maksymalną (284 km/h). Dla bardziej zdecydowanych Maserati wprowadzi do oferty wersję V8.

Tutaj dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo wspomagać będą jednostkę o pojemności 3,8 l, która ma produkować 530 KM. Dzięki temu auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,7 s oraz osiągnie prędkość maksymalną 307 km/h. Oficjalny debiut auta odbędzie się w styczniu na targach w Detroit.

Obraz

[aktualizacja 6 grudnia]

W sieci pojawiło się oficjalne potwierdzenie dotyczące tych jednostek napędowych. Będą one zbudowane przez Ferrari, a za przekazywanie napędu mają odpowiadać wyłącznie ośmiobiegowe skrzynie. Ponadto, wersja V8 będzie dostępna tylko i wyłącznie z napędem na tylną oś, podczas gdy system napędu na cztery koła w wersji z V6, bazuje na rozwiązaniu stworzonym we współpracy z firmą Magna. Napęd przekazywany jest na tył i w razie potrzeby, maksymalnie 50% mocy może przejść na przednią oś.

Dzięki zastosowaniu aluminium, udało się uzyskać masę aut wynoszącą 1860 kg dla Maserati Quattroporte V6 i 1900 kg dla Quattroporte V8. Więcej szczegółów już w styczniu na targach w Detroit.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy