WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Maserati przysięga, że nigdy nie wycofa się z silników spalinowych

Jednak nie jesteśmy skazani wyłącznie na Teslę i całą tą elektromobilną rewolucję. Z odsieczą przychodzi Maserati. Szef tej marki na Amerykę Północną przyznał, że ten kultowy producent z Modeny nie jest fanem napędów elektrycznych. Włosi będą się trzymać silników spalinowych tak długo, jak to możliwe, bo tylko one są w stanie zapewnić "prawdziwe emocje".

Maserati Alfieri (fot. Maserati)Maserati Alfieri (fot. Maserati)
Mateusz Żuchowski

W rozmowie z magazynem Motor Trend, Alistair Gardner, szef Maserati North America postawił sprawę jasno. "Maserati to marka, która potrzebuje silników spalinowych" – powiedział dodając, że tylko one są w stanie dostarczyć "tych prawdziwych emocji, dla których kupuje się takie auta".

Obecnie najwięcej emocji w gamie napędowej Maserati dostarcza podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,8 litra produkowane dla marki przez Ferrari. Z mocą 590 KM i momentem obrotowym 730 Nm rozpędza flagowego SUV-a Levante Trofeo do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i prędkości maksymalnej przekraczającej 300 km/h. No i brzmi przy tym jak wyścigowa jednostka z włoskiego superauta.

Czy włoska marka planuje przejść podobną rewolucję do BMW czy Porsche, które coraz mocniej stawiają na auta elektryczne? Wręcz przeciwnie. Alistair Gardner w dalszej części wywiadu przyznał także, że "Maserati potrzebuje powrócić do swoich korzeni. Ta marka została założona w 1914 jako zespół wyścigowy i funkcjonowała tak aż do roku 1947, gdy pokazała swoje pierwsze gran turismo. I tak Maserati ma być postrzegane."

W ciągu ostatnich paru lat plany właściciela, czyli koncernu FCA, wobec tej walczącej z wyraźnie spadającymi globalnie wynikami sprzedaży włoskiej marki często się zmieniany i były odkładane w czasie. Dyrektor wykonawczy Maserati Harald Wester w rozmowie ze mną zapewnił, że Maserati pracuje nad całą gamą hybryd, hybryd typu plug-in, a nawet modeli w pełni elektrycznych.

Obecnie konkretne plany wejścia tych modeli nie są pewne, poza tym, że modele Maserati o alternatywnych źródłach napędu mają stać się faktem przed 2022 rokiem. Póki co koncern FCA planuje… płacić Tesli, by mogli być rozliczani wspólnie z wypełniania limitów emisji CO2 w Unii Europejskiej. Tak naprawdę, zyskują na tym wszyscy. I zasilana dodatkowymi milionami euro Tesla, i Maserati, które dalej będzie mogło opierać swój czar o ryczące V8…

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej