Maserati MC12 Corsa z homologacją na sprzedaż

Każdego roku producenci samochodów wydają tony pieniędzy po to, aby stworzyć ekstremalnie sportowe wersje samochodów tylko po to, aby na konkretnym torze wyścigowym osiągnąć czasy o tysięczne sekundy lepsze od konkurencji. Auta takie, choć kuszą bardzo, nie są osiągalne dla zwykłych śmiertelników i nie chodzi mi tutaj wcale o pieniądze, ale o specjalne homologacje, które ciężko uzyskać, gdy samochód bardziej przypomina bolid formuły 1 aniżeli pojazd do przemieszczania się z miejsca na miejsce.

Mateusz Gajewski

Każdego roku producenci samochodów wydają tony pieniędzy po to, aby stworzyć ekstremalnie sportowe wersje samochodów tylko po to, aby na konkretnym torze wyścigowym osiągnąć czasy o tysięczne sekundy lepsze od konkurencji. Auta takie, choć kuszą bardzo, nie są osiągalne dla zwykłych śmiertelników i nie chodzi mi tutaj wcale o pieniądze, ale o specjalne homologacje, które ciężko uzyskać, gdy samochód bardziej przypomina bolid formuły 1 aniżeli pojazd do przemieszczania się z miejsca na miejsce.

Maserati MC12 Corsa został stworzony z myślą o najbardziej wymagających klientów marki żadnych wrażeń. Auto bazuje na samochodzie serii GT1. Pod jego maską znajduje się potężna V12 o pojemności 6 litrów, której moc opiewa na liczbę 744KM. To aż o 121KM więcej od "zwykłej" wersji. Auto porównywalne jest do Ferrari FXX - oba bazują na Ferrari Enzo, oba były oferowane w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy, oba były stworzone z myślą o najbardziej ekskluzywnych klientach obu marek i żaden z nich nie otrzymał drogowej homologacji. Jest jednak pewne "ale", bowiem jednemu z niemieckich posiadaczy MC12 Corsa udało się uzyskać odpowiednie papiery i zamierza on teraz sprzedać swoje auto. Cena - co najmniej 1,45 miliona euro, czyli o 45% więcej niż standardowa cena MC12 Corsa.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam