Maserati Levante GTS. Nowy gracz w segmencie sportowych SUV-ów

Jedyny SUV w ofercie Maserati, model Levante, doczekał się ostrej odmiany GTS. Czy auto w tej wersji jest w stanie namieszać w segmencie sportowych pseudoterenówek?

Levante GTS nie wygląda aż tak agresywnie jak Trofeo, ale trudno odmówić mu urody.Levante GTS nie wygląda aż tak agresywnie jak Trofeo, ale trudno odmówić mu urody.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Levante GTS będzie jedną z gwiazd rozpoczynającego się właśnie Festiwalu Prędkości w Goodwood. To zdecydowanie właściwe miejsce na premierę auta napędzanego 550-konnym silnikiem V8. Dokładnie ta sama jednostka drzemie pod maską Quattroporte GTS. Wyróżnia się ona pojemnością wynoszącą 3,8-litra oraz podwójnym doładowaniem.

Ostre Levante, jak przystało na SUV-a, jest wyposażone w napęd na cztery koła, dzięki czemu 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest skutecznie przenoszone na asfalt. Owocuje to imponującym przyspieszeniem do setki. Sprint trwa tylko 4,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 292 km/h. Prawda, że nieźle?

Oczywiście mocny napęd nie jest jedynym elementem wyróżniającym wersję GTS na tle zwykłego Levante. Włosi zadbali bowiem także o podwozie, obniżając prześwit i zwiększając sztywność zawieszenia. Auto otrzymało też wydajniejsze hamulce. Wprowadzono także kilka usprawnień aerodynamicznych, dzięki którym GTS już na pierwszy rzut oka zdradza sportowy charakter.

Obraz
© mat.prasowe

Większe wloty powietrza i zmodyfikowany dyfuzor w połączeniu z felgami o nowym wzorze sprawiają, że Levante prezentuje się dość agresywnie. Jeśli zaś chodzi o wnętrze, jest tu nieco spokojniej. Właściwie nie zmieniło się nic, jeśli nie liczyć aluminiowych pedałów i bogatego wyposażenia. Klienci już w standardzie mogą liczyć na skórzaną tapicerkę Pieno Fiore oraz 14-głośnikowy system audio Harman/Kardon.

Wzbogacenie gamy modelu Levante o wersję GTS z pewnością uczyni ten model jeszcze bardziej konkurencyjnym. Auto może być świetną alternatywą dla mocniejszego, ale i zapewne droższego Levante Trofeo, które to zadebiutowało wiosną tego roku. Szczegóły poznamy już niebawem, po Festiwalu w Goodwood.

Obraz
© mat.prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach