WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Maserati Grecale gotowe do debiutu. W końcu mamy oficjalną datę premiery

Maserati w końcu pokaże długo zapowiadanego SUV-a, którego premierę przesuwano już kilkukrotnie. Ostatnim razem z powodu braku półprzewodników. Liczmy, że teraz pójdzie gładko i 22 marca poznamy wszystkie szczegóły.

Maserati Grecale w kamuflażuMaserati Grecale w kamuflażu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Maserati
Aleksander Ruciński

Przy okazji zapowiedzi zdradzającej dokładną datę premiery Maserati opublikowało również serię fotografii przedstawiających zakamuflowany egzemplarz. Naklejki nie są jednak w stanie odwrócić uwagi od dynamicznych linii, które zdecydowanie mogą się podobać.

Technicznie Grecale bazuje na platformie Giorgio znanej już m.in. z Alfy Romeo Stelvio. Podobieństwa, także te wizualne są więc zrozumiałe. Styliści Maserati znaleźli jednak miejsce na dużą atrapę chłodnicy ozdobioną trójzębem czy wysokie reflektory nawiązujące do pozostałych modeli marki. Tajemnicą wciąż pozostaje wnętrze. Spodziewajcie się tam jednak luksusu połączonego ze sportową nutą.

Biorąc pod uwagę popularność SUV-ów premium, Grecale ma duże szanse by stać się największym hitem Maserati i zdecydowanie poprawić finanse marki, dlatego też Włosi podchodzą do tematu poważnie, od razu planując rozbudowaną gamę napędów. Nie wyklucza się nie tylko hybryd, ale i nawet w pełni elektrycznej odmiany.

Maserati Grecale
Maserati Grecale © mat. prasowe / Maserati

Najciekawszą opcją wydaje się jednak topowa Trofeo, która zgodnie z zapowiedzią ma być napędzana 3-litrowym V6 Nettuno wspomaganym miękką hybrydą. Moc i osiągi wciąż jednak pozostają tajemnicą. Podobnie jak wiele innych detali, które poznamy już 22 marca 2022 roku.

Więcej światła na to, czego możemy się spodziewać z pewnością rzuca tekst Mateusza Żuchowskiego, który jako jeden z nielicznych miał okazję jeździć przedprodukcyjnym egzemplarzem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy