Maserati GranSport z centralnym V6 - turborywal dla Porsche 911?

Plany włoskiego producenta przewidujące budowę rywala dla Porsche 911 nabierają kształtów. Jak wynika z najnowszych wieści, auto miałoby korzystać z zaprojektowanego przez Ferrari silnika V6. Co jeszcze wiadomo o planach Maserati?

Maserati GranSport - wizualizacjaMaserati GranSport - wizualizacja
Piotr Wereszczyński

Plany włoskiego producenta przewidujące budowę rywala dla Porsche 911 nabierają kształtów. Jak wynika z najnowszych wieści, auto miałoby korzystać z zaprojektowanego przez Ferrari silnika V6. Co jeszcze wiadomo o planach Maserati?

Model GranSport ma być autem spokrewnionym z Alfą Romeo 4C, o rozmiar mniejszym od GranTurismo. Jest to o tyle ciekawy projekt, że poszerzy on gamę Maserati i z pewnością zwiększy sprzedaż. Auto z umieszczonym między osiami silnikiem ma rozwijać moc w granicach 450-500 KM. Z początku przewidywano, że za napęd będzie odpowiadać 4,7-litrowa jednostka V8, jednak najnowsze informacje mówią o nieco innym rozwiązaniu.

Maserati do budowy GranSport chce wykorzystać jednostkę V6 w odmianie wspomaganej dwiema turbosprężarkami, nad którą pracuje Ferrari. Co więcej, motor miałby trafić również do następcy modelu Quattroporte w jego najsłabszej odmianie oraz do SUV-a – modelu Kubang. Silnik ma produkować około 470 KM, a moment obrotowy dzięki zastosowaniu doładowania mógłby wynosić nawet w granicach 600 Nm. Za przeniesienie napędu najprawdopodobniej odpowiedzialny będzie 7-biegowy dwusprzęgłowy automat.

Maserati GranSport - projekt
Maserati GranSport - projekt

Silnik nie będzie jednak jednym elementem, który pomoże autu w walce z Porsche 911 czy Audi R8. Choć z mocą rzędu 470 KM nie ma na co narzekać, dodatkowym atutem będzie niska masa, która dzięki odchudzeniu podwozia ma wynieść około 1300 kg. Auto ma zadebiutować najwcześniej w roku 2015. Cena? Zapewne ponad 400 tys. zł.

Źródło: AutoExpress

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy