Maserati GranCabrio Pogea Racing. Łagodnie i ze smakiem

Maserati GranCabrio i jego zamknięta wersja GranTurismo to jedna z najbardziej leciwych propozycji w swoim segmencie. Mimo to wciąż jedna z najbardziej urodziwych. Trudno znaleźć jakąkolwiek skazę na jej wyglądzie. Ponadczasowe linie cieszą się też uznaniem wśród tunerów, którzy zazwyczaj modyfikują ten model z umiarem i smakiem.

8 lat na rynku, a nadal wygląda jakby debiutowało wczoraj.8 lat na rynku, a nadal wygląda jakby debiutowało wczoraj.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Świetny przykład stanowi opisywania propozycja Pogea Racing. Niemiecka firma tuningowa wzięła na warsztat model GranCabrio i delikatnie go zmodyfikowała. Co warte podkreślenia, zmiany zastosowane w tym projekcie mogą być równie dobrze wykorzystane w wersji z zamkniętym nadwoziem, czyli GranTurismo. Czym propozycja Pogea Racing wyróżnia się na tle fabrycznych propozycji Maserati?

Na pierwszy rzut oka niczym konkretnym. Całokształt wygląda jednak znacznie lepiej od serii, co zawdzięczamy kilku wysmakowanym, choć zachowawczym dodatkom. Główną rolę odgrywają tu felgi. Są to kute, 21-calowe obręcze sygnowane logo tunera. Obuto je w sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Nowoczesny wzór gwiazdy i czarny lakier stanowią idealne dopełnienie ciemnego nadwozia Maserati.

Obraz
© mat.prasowe

Świetna prezencja, ale i lepsze prowadzenie, są także wynikiem zastosowanego zawieszenia. Specjaliści z Pogea Racing zmniejszyli prześwit włoskiego kabrioletu aż o 40 mm. Na tym jednak nie koniec poprawek mechanicznych. Tuner zadbał bowiem także o dodatkowy przyrost mocy. Dzięki chiptuningowi udało się uzyskać kilka KM. Dokładnie 477, a więc o 17 KM więcej niż w serii.

To wystarcza, by osiągać setkę w czasie poniżej 4,9 sekundy i rozpędzać się do 305 km/h. Także bez dachu, ale w luksusowych warunkach. Kabina GranCabrio już w serii nie rozczarowuje komfortem i wyposażeniem, a tu dodatkowo zadbano o nutę indywidualizmu. Wszystko zależy od wymagań klienta, lecz w tym konkretnym przypadku zdecydowano się na wykończenie włóknem węglowym i najwyższej jakości skórą. Jak zwykle w takich przypadkach, jedynym ograniczeniem jest zasobność portfela klienta.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów