Maksymalne Mini – CoverEFX Cooper S Project One (2011)

Często tunerzy prezentują swoje pomysły do najnowszych modeli samochodów. CoverEFX poszedł inną drogą i przygotował pakiet do Mini w wersji Cooper S produkowanego w latach 2002-2006. Auto dostało potężny zastrzyk mocy.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Mini jest bardzo lubiane przez tunerów, dlatego na rynku jest bardzo duży wybór zarówno zestawów stylizacyjnych, jak i podnoszących moc silnika. CoverEFX zdecydowało się na dokonanie kompleksowych przeróbek, począwszy od nadwozia, a na silniku skończywszy.

Nadwozie małego autka zostało oklejone srebrną matową folią. Z główną barwą nadwozia kontrastują pomarańczowy dach i wstawki po bokach oraz czarne nadkola i 17-calowe, również czarne, felgi. Efekt wizualny Coopera S poprawia obniżone zawieszenie.

Obraz

Obniżone i usztywnione zawieszenie ma nie tylko wpływ na wygląd samochodu, ale i na jego możliwości na drodze. „Zawiasowi” wtóruje wzmocniony o 36% silnik.

Obraz

Seryjnie ta 1,6-litrowa, rzędowa, umieszczona poprzecznie jednostka napędowa dzięki turbosprężarce generuje moc 176 KM. Poprzez modyfikację ECU oraz turbosprężarki (nie wiadomo, czy wymieniono ją na nową) inżynierowie osiągnęli aż 240 KM.

Z pewnością dodatkowe ponad 60 KM ma spore znaczenie dla osiągów i tak przecież szybkiego autka.

Obraz

Największą wadą pakietu tuningowego przygotowanego przez CoverEFX jest jego cena, która wynosi 8000 euro.

Dane techniczne

  • Typ: R4, BMW/PSA
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 240 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,19 KM/l (seryjny – 110,14 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 294 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 259 mm
  • Koła przednie: 17”
  • Koła tylne: 17”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1130 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,71 kg/KM (seryjny – 6,42 kg/KM)
  • Długość: 3714 mm
  • Szerokość: 1683 mm
  • Rozstaw osi: 2467 mmblock position=\inside7549/block

Źródło: automobilereview

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam