Lynk & Co 01

Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę?

Marcin Łobodziński

Chińska marka Lynk & Co utworzona przez koncern Geely właśnie zaprezentowała swój pierwszy model skonstruowany w Szwecji oparty na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych. Jeżeli macie wątpliwości co do tego ostatniego, to dodam, że jest to samochód, który dzieli technikę z przyszłym Volvo XC40.

Czy takiego chińczyka byście kupili? Nie? To teraz informacja dla tych co nie wiedzą – to siostrzana marka z Volvo, ponieważ Geely jest właścicielem obu. Nie ma tu niczego z tzw. chińszczyzny poza właścicielem. Auto moim zdaniem wygląda bardzo dobrze, choć widzę w nim mieszankę stylistyki Kii, Citroëna i Volvo.

Przedni pas nawiązuje oczywiście do Kii Sportage, wszak mamy do czynienia z SUV-em. Tył trochę przypomina Citroëna C4 Cactus. Widzę to patrząc na zdjęcie otwierające ten artykuł. Ponadto, odważnie narysowane detale i muskularna sylwetka także kojarzą mi się z tą marką. Co widzę z Volvo? Przede wszystkim elegancję stylistyczną, jeżeli mogę użyć tego terminu. Nie będąc po szkole plastycznej pewnie trudniej to opisać, ale takie fragmenty jak tylny pas, drzwi, deska rozdzielcza – nie zdziwiłbym się, gdyby XC40 miało prawie identyczne.

Lynk & Co 01
Lynk & Co 01

Lynk & Co 01 ma być najlepiej skomunikowanym samochodem świata, stale podłączonym do internetu, by producent mógł stale aktualizować systemy elektroniczne. Właściciele aut będą mogli monitorować je za pomocą smartfona i komunikować się z innymi posiadaczami Lynk & Co. Wszystkie dane będą prawdopodobnie przechowywane w tzw. chmurze.

Nowoczesne wnętrze nijak ma się do tego, co kojarzy się nam z chińskimi samochodami. Zdaje się, że fotele opracowano wspólnie z Volvo lub wykonało je Volvo. Z pewnością wspólnym elementem obu marek jest płyta podłogowa, w której nie brakuje m. in. wielowahaczowego zawieszenia. Auto mierzy 4530 mm długości, 1855 mm szerokości i 1654 mm wysokości, a rozstaw osi to 2730 mm. Jest to więc w pełni kompaktowy SUV.

Lynk & Co 01
Lynk & Co 01

Nie wiemy jakie silniki trafią pod maskę modelu 01, ale prawdopodobnie 2-litrowe, pochodzące z Volvo lub zaprojektowane wspólnie. Oczekuje się także wersji hybrydowej plug-in. Więcej szczegółów poznamy bliżej rynkowej premiery, która ma mieć miejsce w 2018 roku.

Moim zdaniem, tym produktem chińska firma otwiera sobie drogę do klientów w Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Już gołym okiem widać, że jest to samochód zaawansowany technicznie i przede wszystkim nie stanowi żadnej podróbki. Ruch Geely był doskonały. Tak jak konkurenci z ich rodzimego rynku nie mieli siły przebicia, tak Geely wykupiło Volvo by w ten sposób otworzyć sobie drzwi do Europy.

Lynk & Co 01
Lynk & Co 01

Pozostaje kwestia pochodzenia, bo Europejczycy z pewnością będą podchodzić do marki Lynk & Co dość sceptycznie. Trzeba będzie ich w jakiś sposób przekonać, a obawiam się, że niska cena nie tylko nie wystarczy, ale raczej nie będzie jednym z argumentów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/25] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił