WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Luca De Meo zrezygnował ze stanowiska szefa Seata. W Renault się ucieszą

Luca De Meo od 2015 roku stał na czele Seata. To właśnie jemu Hiszpanie zawdzięczają wyjście z kryzysu i odbudowanie upadającej marki. 4 lata wystarczyły, by włoski menedżer pokazał branży, ile jest wart i umocnił swoją pozycję w świecie motoryzacji, o czym najlepiej świadczy fakt, że Francuzi chętnie widzieliby go w roli szefa Renault. Wszystko wskazuje, że tak się stanie, gdyż De Meo właśnie rozstał się z Seatem.

Luca De Meo w ostatnich latach dał się poznać jako utalentowany prezes.Luca De Meo w ostatnich latach dał się poznać jako utalentowany prezes.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Luca De Meo to 52-letni Włoch, który może pochwalić się 25-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Karierę zaczynał w Renault, skąd odszedł do Toyoty, a następnie do Fiata. W 2009 roku opuścił włoski koncern na rzecz Volkswagena. W 2013 roku został dyrektorem marketingu niemieckiego giganta, a dwa lata później objął posadę szefa podupadłego Seata i w krótkim czasie przywrócił markę do świetności, znacząco rozbudowując gamę modeli, które cieszą się obecnie sporą popularnością.

To właśnie jemu w dużej mierze zawdzięczamy crossovery Ateca, Aronay i Tarraco oraz wydzielenie Cupry, jako oddzielnej marki. De Meo najwyraźniej uznał, że zrobił już wystarczająco dużo i czas na kolejne wyzwania, ponieważ właśnie ogłosił ustąpienie z kierowniczego stanowiska. Póki co nadal jednak pozostanie w koncernie Volkswagena - prawdopodobnie dlatego, że obowiązuje go czasowy zakaz konkurencji.

Co będzie później? Nie zdziwimy się, jeśli Włoch powróci do firmy, w której pracował na samym początku kariery. Mowa oczywiście o Renault. Plotki dotyczące ewentualnego przejścia De Meo z Seata do Renault pojawiały się już od jakiegoś czasu. Wszystko zaczęło się od afery z udziałem Carlosa Ghosna, który opuścił francuską markę w cieniu podejrzeń o malwersacje finansowe.

Długoletni, charyzmatyczny szef aliansu Renault-Nissan został zastąpiony przez Thierry'ego Bollore'a, lecz ten z uwagi na bliskie powiązania z Ghosnem nie zdobył zaufania zarządu. Od października 2019 roku marką tymczasowo zarządza Clotilde Delbos będąca doświadczonym pracownikiem Renault, choć nie na tyle, by ostatecznie powierzyć jej to stanowisko.

Francuzi nadal szukają szefa, a Luca De Meo wydaje się idealnym kandydatem na to stanowisko. Przedstawiciele hiszpańskiej marki początkowo dementowali doniesienia dotyczące planowanej współpracy dyrektora z Renault, lecz jego odejście pokazuje, że coś jest na rzeczy. Nie zdziwimy się, jeśli De Meo tuż po wygaśnięciu zakazu konkurencji ostatecznie opuści koncern Volkswagena. Na razie jednak trudno przewidzieć, kiedy dokładnie to nastąpi.

Luca De Meo w ostatnich latach udowodnił, że jest specjalistą od trudnych przypadków, wyprowadzając Seata na prostą. Główny problem, jakiemu musiał podołać, było uatrakcyjnienie gamy modelowej. Renault, którego wiarygodność w oczach kontrahentów i całej branży została nadszarpnięta przez aferę z Carlosem Ghosnem, wydaje się większym wyzwaniem. Człowiek odpowiedzialny za ten bałagan ukrywa się przed wymiarem sprawiedliwości w Libanie. Posprzątać musi ktoś inny. Czas pokaże, czy będzie to De Meo.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia