"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował

Zapewnił rozkwit koncernowi Renault i niespodziewanie postanowił rozstać się z francuską firmą. Luca de Meo zaskoczył swoją decyzją tym bardziej, że nie odchodzi do innego producenta motoryzacyjnego. Zupełnie zmienia branżę.

Luca de Meo, chief executive officer of Renault SA, during the 2025 VivaTech conference in Paris, France, on Wednesday, June 11, 2025. The annual technology and startup conference runs until June 14. Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty ImagesLuca de Meo, Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Tomasz Budzik

Luca de Meo zrezygnował z funkcji szefa Renault – informuje Automotive News Europe. Francuska firma już rozpoczęła poszukiwania osoby, która go zastąpi, ale nie będzie to łatwe zadanie. Luca de Meo stał na czele Renault od 2020 r. i w tym czasie zdołał zupełnie odmienić jej oblicze. Z marki, która zdawała się jedynie odcinać kupony od niegdysiejszego blasku, Renault stało się prężnym producentem, mającym w ofercie bardzo interesujące modele.

Rozsądne podejście do gamy modelowej zaowocowało wyważoną ofertą, w której najistotniejsza jest droga w kierunku elektryfikacji, ale nie zapomina się o hybrydach i tradycyjnych samochodach spalinowych. Miało to odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy, które ze strat zostały przekute na zyski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy C‑HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu

Jak twierdzi ANE, Luca de Meo ma objąć kierowniczy fotel w firmie Kering, do której należą luksusowe marki takie jak Gucci, Saint Laurent czy Balenciaga. Może być to sporym zaskoczeniem, bo de Meo ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Od 2015 do 2020 r. stał na czele Seata. To jego decyzji Hiszpanie zawdzięczają wydzielenie marki Cupra, która doskonale radzi sobie na europejskim rynku. Wcześniej, od 2013 r., Luca de Meo był szefem marketingu Volkswagena, a w swojej karierze był związany także z Toyotą i Fiatem.

Luca de Meo zasłynął jako specjalista od szczególnie skomplikowanych przypadków. Być może właśnie kogoś takiego potrzebuje Kering. Renault ma jednak czego żałować.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach