Lotus zalega z wypłatami dla dostawców części

Długi Lotusa u poddostawców urosły już do 23 mln funtów – informuje brytyjski dziennik The Independent.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Długi Lotusa u poddostawców urosły już do 23 mln funtów – informuje brytyjski dziennik The Independent.

Zasłużona brytyjska marka od 1996 r. należała do firmy Proton, która na początku tego roku została wykupiona przez inną malezyjską spółkę - DRB-Hicom. Ta stała się także właścicielem Lotusa.

Przedsiębiorstwo nie chce się pozbyć producenta modeli Elise, Exige i Evora, chociaż miało ofertę np. od Volkswagena. W związku z tym musi się zmagać z poważnymi kłopotami finansowymi Lotusa, który od stycznia do sierpnia tego roku zanotował stratę w wysokości 23,6 mln funtów (ok. 120 mln zł).

Brytyjskie przedsiębiorstwo zalega z wypłatami dla dostawców części na kwotę 23 mln funtów. Wkrótce ta suma może wzrosnąć do 30 mln funtów (152 mln zł). DRB-Hicom wniósł do brytyjskiego urzędu skarbowego prośbę o odroczenie spłaty podatków.

The Independent, powołując się na anonimowego pracownika, podaje, że Malezyjczycy obawiają się wniesienia do sądu wniosku o upadłość Lotusa. Wierzyciele mają do tego prawo. Gdyby z niego skorzystali, mógłby zostać zlicytowany majątek Lotusa. DRB-Hicom winą za stan finansów producenta oskarża Protona oraz dawnego prezesa – Dany'ego Bahara.

Pomiędzy nim a DRB-Hicom toczy się sądowy spór. Bahar domaga się odszkodowania za bezprawne zwolnienie. Malezyjczycy oskarżają go z kolei o niegospodarność. Twierdzą też, że podzespoły przesyłane przez poddostawców nie były należycie kontrolowane, przez co ich jakość często była niska.

Problemy Lotusa sprawiają, że prezentacja nowej generacji modelu Esprit coraz bardziej się oddala. Bahar planował w ciągu najbliższych lat wprowadzić do oferty aż 6 nowych samochodów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km