Lotus szuka nowego dostawcy silników

Zespół Lotus F1 Team chce zmienić dostawcę jednostki napędowej na sezon 2015.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Lotus / facebook
Marcin Łobodziński

Nietrudno zauważyć, że team Lotusa jest cieniem samego siebie po odejściu Érica Boulliera do McLarena i Kimiego Räikkönena do Ferrari. Po zmianach przepisów drużyna z Enstone, która w zeszłym roku wygrała wyścig, a kierowcy zaliczyli 14 podiów, w tym sezonie jest na przedostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów z 8 punktami na koncie. Po części obwinia się za ten stan jednostki napędowe Renault, dostawcy do niedawna silnie związanego z Lotusem, a teraz zaangażowanego głównie w prace dla Red Bulla. Być może pora się rozstać i ostatecznie zerwać ostatnie ogniwo łączące historycznie obecną stajnię Lotusa z byłym zespołem Renault F1 Team?

Takiego zdania jest korespondent Auto Motor Und Sport Michael Schmidt, według którego już trwają negocjacje z Mercedesem na temat dostawy silnika od sezonu 2015. Teoretycznie wszystko przemawia za tymi spekulacjami, bo od przyszłego roku McLaren będzie zaopatrywany w jednostki Hondy, więc Mercedes straci jednego z klientów.

Tymczasem zarówno dyrektor operacyjny Alan Permane, szef ekipy Gerard Lopez, jak i Romain Grosjean twierdzą, że jednostki Renault nie są głównym problemem stajni. Problem leży bardziej w aerodynamice. W drugiej części zakrętu nagle tracimy przyczepność. Cokolwiek zyskam w szybkim wirażu, w wolnym tracę dwa lub nawet trzy razy tyle – powiedział w wywiadzie dla Auto Motor Und Sport Grosjean. Nasz samochód nie lubi obiektów o charakterystyce stop/start. Potrzebujemy płynnych zakrętów – dodał Alan Permane.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam