Lotus Super Elise - spektakularny powrót pierwszej serii

Julian Thomson, który odpowiadał za projekt pierwszej serii Lotusa Elise stwierdził, że tamten projekt nie był kompletny. Teraz przedstawił jego lepszą, właściwą wersję.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Właśnie dlatego postanowił dokończyć to, co zaczął, w stylu, który mu odpowiada. Tak powstały pierwsze szkice Lotusa Super Elise. Nowe auto ma być 300 mm niższe i około 75-100 mm szersze. Oczywiście na samym powiększeniu nadwozia się nie skończy. Przeprojektowane zostaną także detale i zmieniona zostanie sama konstrukcja.

Stylistyka nowej maszyny będzie znacznie bardziej agresywna niż w przypadku pierwszej serii Elise'a. Przypomnijmy, że w międzyczasie mały brytyjski wóz zdążył ewoluować i obecnie znacznie różni się od swojego pierwszego wcielenia. Mimo to droga, którą obrał Thomson wydaje się być bardzo dobra. Super Elise chociaż jest modyfikacją stylistyki pojazdu z lat 90., wygląda bardzo świeżo i ostro.

Obraz

Według członków forum Lotus Talk może powstać seria 20 egzemplarzy. Z takim szacowaniem byłbym jednak ostrożny. Na razie z tweeta zamieszczonego przez samego Thomsona wynika, że ma on nadzieję, iż niedługo uda się zbudować takie auto. Od szkiców do produkcji jeszcze daleko.

Naturalnie nie przeszkadza to w fantazjowaniu. Pogłoski mówią, że sama konstrukcja i wykonanie auta będą inspirowane tym, co Singer zrobił z klasycznymi Porsche 911. Pod pokrywą silnika miałaby pracować wolnossąca jednostka benzynowa Hondy.

Czy zobaczymy Super Elise'a na drogach? Z pewnością powodzenie tego projektu jest bardziej pewne niż w przypadku, w którym anonimowy biznesmen podjąłby próbę zbudowania konkurenta dla Ferrari 458 Italia, rzucając się tym samym z motyką na Słońce. Tu mamy dżentelmena, który siedzi w branży motoryzacyjnej po uszy, zdaje sobie sprawę z tego, jakimi rządzi się ona prawami i wie jak ruszyć taki projekt. Poza tym auto ze szkiców to forma nowej ścieżki ewolucji już istniejącego samochodu. Pozostaje zatem czekać na zdjęcia pierwszego prototypu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.