Lotus Extrema - nazwa adekwatna!

Włoski tuner UK Garage (cóż za przewrotność!) zaprezentował swój ostatni projekt - model Lotus Extrema.

Obraz
Michal Grygier

Auto bazuje na modelu Exige. Sama firma współpracuje z takimi producentami jak TVR, Noble, czy Radical. Myślicie sobie, że jest to kolejny delikatny tuning. Nic z tego! UK Garage poszło na całość. Do wyboru jest jeden z kilku, ba, kilkunastu silników. Od bazowego 2,6 litra o mocy 360KM, przez 2,8 litra dysponującego mocą 450KM, aż po topowy motor 3,4 litra o chorej wręcz mocy 560KM.

Dlaczego chorej? Ponieważ Extrema waży zaledwie 750kg!

Włoski tuner UK Garage (cóż za przewrotność!) zaprezentował swój ostatni projekt - model Lotus Extrema.

Auto bazuje na modelu Exige. Sama firma współpracuje z takimi producentami jak TVR, Noble, czy Radical. Myślicie sobie, że jest to kolejny delikatny tuning. Nic z tego! UK Garage poszło na całość. Do wyboru jest jeden z kilku, ba, kilkunastu silników. Od bazowego 2,6 litra o mocy 360KM, przez 2,8 litra dysponującego mocą 450KM, aż po topowy motor 3,4 litra o chorej wręcz mocy 560KM.

Dlaczego chorej? Ponieważ Extrema waży zaledwie 750kg!

Silniki GM w Extremie:

  • 2,8 l V6 Turbo 300KM lub 350KM masa 850kg.
  • LS3 z Corvetty 420KM lub 500KM - masa 970kg.
  • LS7 z Corvetty 513KM masa 970kg
  • LS9 z Corvetty ZR-1 moc 647KM masa 1 tona
Obraz

Takie połączenie powoduje, że Extrema, zgodnie z nazwą, jest w stanie przyspieszyć do pierwszej setki w zależności od silnika, czasie 2,8 sekundy! Druga setka pojawia się po kolejnych 4,2 sekundy (łącznie 7 s). Przyspieszać kończymy na poziomie 320km/h. Do wyboru są również dwie skrzynie biegów - manualna oraz sekwencyjna.

Konstrukcja opiera się na lekkich i wytrzymałych materiałach takich jak aluminium, karbon, kevlar. Nadwozie wydłużono o 20 centymetrów, tak by pomieścić wielkie amerykańskie silniki. Wymiary poszły również wszerz, by weszły szersze opony i bardziej skomplikowane zawieszenie.

Takie szaleństwo można posiąść "już" za 66 tysięcy euro. Plus kilka dodatkowych eurocentów za dostosowanie Extremy do jazdy po drogach publicznych...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów