WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Lotus Exige Stealth w Tokio

Lotusowi chyba powoli kończą się pomysły na model Exige i wygląda na to, że brytyjski producent w poszukiwaniu weny przeszedł na ciemną stronę mocy. Lotus Exige Stealth, a w Europie Exige Scura to lżejszy, szybszy i dużo bardziej mroczny Exige.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Lotusowi chyba powoli kończą się pomysły na model Exige i wygląda na to, że brytyjski producent w poszukiwaniu weny przeszedł na ciemną stronę mocy. Lotus Exige Stealth, a w Europie Exige Scura to lżejszy, szybszy i dużo bardziej mroczny Exige.

Auto zostało zaprezentowane na Tokyo Motor Show, na tamtejszym rynku będzie sprzedawane pod nazwą Stealth, natomiast w Europie jako Scura.

Pierwszą rzeczą od razu rzucającą się w oczy jest lakier, karoseria została pokryta matowym lakierem w kolorze Phantom Black. Nadwozie przecina dodatkowo pas, który dla odmiany został polakierowany "normalną" warstwą, świetnie współgra on z odbijającymi światło szybami czy lampami.

Nie obyło się bez kilku dodatków stylistycznych. Mamy więc delikatną dokładkę do przedniego zderzaka, zmienione wloty powietrza oraz tylne skrzydło wykonane z włókna węglowego. Koła zdobią natomiast klasyczne felgi również w czarnym kolorze.

Pod maską ta sama jednostka napędowa o pojemności 1.8-litra, która teraz z kolei produkuje 260 koni mechanicznych. Dzięki temu auto osiąga pierwszą setkę w zaledwie 4.1-sekundy i maksymalnie rozpędza się do 245 kilometrów na godzinę. Dzięki niskiej masie i stosunkowo niewielkiej pojemności silnika udało się ograniczyć średnie spalanie do 8.5-litra na setkę, również emisja szkodliwego CO2 wynosi tylko 199g/km.

Auto będzie można kupić w kilku europejskich krajach, niestety łącznie dostępnych będzie tylko 35 sztuk. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 60.000 euro, jednak zanim kupisz przeczytaj jeszcze fragment.

Taka ciekawostka - podoba Ci się ten matowy lakier? Lotus ostrzega, że jest to szczególna powłoka, która pod wpływem różnych warunków pogodowych może stracić swoje walory i w związku z tym producent daje na nią tylko 12 miesięcy lub 20.000 kilometrów gwarancji. Szkoda... Lord Wader się zasmuci![block position="inside"]9577[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik