Lotus Evora 400 Carbon Pack - jeszcze lżejszy

Lotus Evora 400 już w serii może pochwalić się dość niską masą własną. Gdyby jednak komuś było mało, może zdecydować się na zestaw o nazwie Carbon Pack, który dodatkowo odchudza konstrukcję o 42 kg.

Obraz
Aleksander Ruciński

Pakiet jest dostępny na wszystkich rynkach, na których dostępna jest Evora 400. Oznacza to, że mogą się na niego zdecydować także klienci z USA, często pomijani w przypadku wersji specjalnych, czy ciekawych opcji wyposażenia.

Obraz

Zestaw składa się z elementów aerodynamicznych wykonanych z włókna węglowego, litowo-jonowego akumulatora, a także tytanowego układu wydechowego. Sam zestaw aerodynamiczny pozwolił odchudzić Evorę o ponad 5 kg. Co więcej tylne skrzydło, splitter, czy osłony lusterek z włókna węglowego wyglądają znacznie lepiej niż w serii. Jeszcze większe wrażenie robi jednak tytanowy wydech zwieńczony pojedynczą, centralnie umieszczoną końcówką w kształcie trapezu. Świetnie komponuje się ona z dyfuzorem, który podobnie jak reszta elementów aerodynamicznych także został wykonany z kompozytów.

Obraz

Carbon Pack to wydatek 10 000 dolarów w USA, 9000 euro w Niemczech lub 6500 w Wielkiej Brytanii. Wydech to dodatkowe 8000 dolarów, 7000 euro lub 5500 funtów. Litowo-jonowy akumulator wyceniono z kolei na 1690 dolarów, 1890 euro lub 1350 funtów. Tanio nie jest, lecz chętnych nie powinno zabraknąć.

Obraz

Evora Carbon Pack waży 1352 kg zamiast 1394. Co ważne, najbardziej bezkompromisowi klienci mogą zdecydować się na bezpłatne usunięcie tylnej kanapy i klimatyzacji, zamieniając i tak ascetyczną Evorę w jeszcze bardziej spartańskie auto. Aby osłodzić sobie brak kanapy i klimatyzacji można zamówić uchwyt na kubek. Dodatek ten waży zaledwie 120 g i jest standardem w wersjach północnoamerykańskich. Europejczycy muszą natomiast zamówić go w opcji. Wcześniej, przed debiutem pakietu Carbon nie mieli takiej opcji.

Obraz

Evora 400 po diecie powinna być jeszcze szybsza od serii, osiągającej setkę w 4,1 sekundy i rozpędzającej się do nieco ponad 300 km/h. Niestety jest też znacznie droższa. Cena kompletnego pakietu stanowi równowartość ponad 18000 euro / 70 000 złotych, podczas gdy ceny Evory oscylują w granicach 100 000 euro. Mimo to Lotus spodziewa się dużego zainteresowania ze strony klientów.

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.