Loder1899 Ford Fiesta ST (2013)

Niedawno testowaliśmy Forda Fiestę ST w naszym porównaniu gorących hatchbacków. Ponad 180-konne auto może być jeszcze gorętsze za sprawą tuningu przeprowadzonego przez znającą się na Fordach firmę Loder1899.

Obraz
Olgierd Lachowski

Fiesta ST model rocznikowy 2014 rozwija już 200 KM mocy maksymalnej. Z kolei model na rok 2013 ma nieco słabszą jednostkę napędową, choć tę samą co w Fieście ST 2014. 4-cylindrowy zainstalowany poprzecznie z przodu silnik ma objętość skokową zaledwie 1,6 l. Dzięki turbosprężarce z tak w sumie niewielkiej objętości Ford uzyskał 183 KM mocy przy 5700 obr./min i 240 Nm momentu obrotowego przy 1600-5000 obr./min.

Obraz

Niby motor ma ponad 100 KM z 1 litra objętości skokowej, ale Ford chyba specjalnie się nie wysilał, żeby uzyskać taką moc. Tę teorię może potwierdzić Loder1899 – specjalista od tuningu samochodów produkowanych przez niemiecką filię amerykańskiego koncernu.

Obraz

Ekipa Loder1899, przeprogramowując sterownik silnika, uzyskała dodatkowe 53 KM mocy maksymalnej i aż 95 Nm momentu obrotowego. Auto ma więc teraz 235 KM i 335 Nm. Przy jakich obrotach uzyskiwane są maksymalne wartości mocy i momentu? Tego nie wiadomo.

Jedyne, co wiadomo o osiągach podkręconego Forda, to to, że od 0 do 100 km/h przyspiesza teraz on w 6,50 s. To wynik lepszy o 0,40 s od danych katalogowych dla samochodu seryjnego.

Obraz

W celu poprawy prowadzenia Fiesty Loder1899 wymienił seryjne sportowe sprężyny na jeszcze krótsze i trochę sztywniejsze odpowiedniki. Pojawiły się także nowe 18-calowe felgi oraz ozdoby nadwozia w postaci listew na progach ich fartucha z tyłu pod zderzakiem.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: R4

• Ustawienie: z przodu, poprzecznie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 1596 cm3

• Doładowanie: turbosprężarka

• Moc maksymalna: 235 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 147,24 KM/l (seryjny – 114,05 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 335 Nm

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na przednie koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 278 mm

• Hamulce tylne: tarczowe, średnica 253 mm

• Koła przednie: 18”

• Koła tylne: 18”

[u]May i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1163 kg

• Stosunek masy do mocy: 4,95 kg/KM (seryjny – 6,39 kg/KM)

• Długość: 3975 mm

• Szerokość: 1709 mm

• Rozstaw osi: 2489 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,50 s

Loder1899 Fiesta ST (2013) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa