Liczyliście na powrót V8 do Mercedesów Klasy C i Klasy E? Cóż, już na to nie liczcie

Ostatnie doniesienia prasowe mogły rozbudzić nadzieje fanów dotyczące powrotu silników V8, w szczególności do modeli C63 i E63. Dyrektor generalny Mercedes-AMG postanowił zabrać głos w całej sprawie.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCEMercedes-AMG C 63 S E Performance
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Kamil Niewiński

Pierwsze informacje mogące sugerować, że Mercedes może przywrócić silniki V8 do łask, pojawiły się na początku sierpnia. "Car and Driver" cytował przy tym dwa niezależne od siebie źródła wewnątrz Mercedesa, które mówiły o tym, że nowe generacje Klasy C i Klasy E są kompatybilne z takimi jednostkami i Niemcy mogliby je przywrócić na przykład w wariantach C63 i E63.

Powrót tych jednostek napędowych do łask z pewnością ucieszyłby wielu fanów Mercedesa i samych wspomnianych wyżej modeli. Ba, niektóre plotki zaczęły już nawet mówić o tym, że w obu autach V8 nie tylko się pojawi, ale będzie dostępne od 2026 r. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes A35 AMG - co ma wspólnego z kaczką i beczką?

Wtedy jednak na scenę wkroczył dyrektor generalny Mercedes-AMG, Michael Schiebe, który bardzo dobitnie zakończył całą zabawę i uciął wszelkie dywagacje. W najnowszej rozmowie z portalem "The Drive", która została przeprowadzona podczas Monterey Car Week, Niemiec całkowicie zaprzeczył doniesieniom o tym, że V8 może jeszcze wrócić. Schiebe twierdzi również, że decyzja o porzuceniu tej jednostki była słuszna.

Nie lubię rozmawiać o innych producentach, ale wygląda na to, że na rynku pojawia się obecnie wiele nowych hybryd o wysokich osiągach albo przynajmniej zostały już one ogłoszone. Myślę więc, że mieliśmy rację, gdy powiedzieliśmy sobie: "idźmy w tym kierunku".

Michael Schiebe
dyrektor generalny Mercedes-AMG

Oznacza to, że C63 nadal będzie korzystać z 4-cylidrowej jednostki hybrydowej plug-in, zaś E63 prawdopodobnie pod maską będzie kryć rzędową szóstkę, również w hybrydzie. V8 w przypadku tych aut zaś jest tematem definitywnie zamkniętym.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów