LF-A Roadster w 2014 i mały crossover do końca tego roku - co szykuje Lexus?

Prace nad Lexusem LF-A trwały 10 lat, jednak nie da się ukryć, że efekt znacznie przerósł oczekiwania. Czy równie dobrze wypadnie odkryta wersja szybkiego japończyka? Jakie jeszcze niespodzianki szykuje japońska marka?

Lexus LFA RoadsterLexus LFA Roadster
Piotr Wereszczyński

O odkrytej wersji modelu LF-A mówiło się w zasadzie już od momentu premiery odmiany coupé. Sam producent nigdy nie zaprzeczył, że takiego auta nie zbuduje, a wszelkie głosy mówiące o wstrzymaniu prac nad roadsterem szybko cichły. Temat jednak powrócił za sprawą dobiegającej końca limitowanej serii 500 sztuk wersji z dachem. O nowym Lexusie zrobiło się szczególnie głośno, kiedy wystąpił on na jednym z japońskich zawodów driftowych.

Lexus LF-A Roadster jest częścią większego planu japońskiej marki na najbliższe lata, który już wszedł w życie. Zgodnie z nim do wiosny 2013 roku gama sedanów marki zostanie całkowicie odświeżona, a zaraz potem zmiany mają przejść pozostałe modele znane z europejskiego rynku. Premiery doczeka się m.in. GS Coupé.

Obraz

Jeszcze pod koniec tego roku do salonów ma trafić Lexus CX – mniejszy brat RX-a. Auto ma spoczywać na platformie Toyoty RAV4 i konkurować z liderami segmentu z BMW X1 na czele. Pod maską z pewnością znajdzie się dwulitrowy silnik wysokoprężny, niewykluczone, że będzie wspomagany przez motor elektryczny.

Lexus LF-A Roadster w tej kolejce zajmuje dość odległe miejsce, ponieważ przed premierą w połowie 2014 roku facelifting czeka jeszcze model RX. Jest jednak na co czekać, ponieważ z pierwszych informacji wynika, że aby zrekompensować wzrost masy, który jest nieunikniony przy budowaniu odmiany kabriolet, wzmocnione zostanie serce japońskiej wyścigówki. To dobra wiadomość, jednak nadal nieznana pozostaje moc podkręconej jednostki.

Obraz

Na deser Lexus zostawił premierę swojego Porsche killera – modelu LF-LC. Auto ma podobno zadebiutować pod koniec 2014 roku i to w zasadzie wszystko, co o nim wiadomo. Moim zdaniem świetnie sprawdziłaby się wolnossąca V-szóstka wspomagana małym silnikiem elektrycznym.

Źródło: Autonews

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy