Lexus nie dostanie diesli od BMW [aktualizacja]

Pod koniec listopada BMW podpisało porozumienie z Toyotą. W myśl tej umowy Niemcy mają dostać od Japończyków dostęp do technologii hybrydowej w zamian za dostarczanie im silników wysokoprężnych. Z jednostek tych nie skorzysta jednak Lexus. Dlaczego?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pod koniec listopada BMW podpisało porozumienie z Toyotą. W myśl tej umowy Niemcy mają dostać od Japończyków dostęp do technologii hybrydowej w zamian za dostarczanie im silników wysokoprężnych. Z jednostek tych nie skorzysta jednak Lexus. Dlaczego?

BMW dostanie pozwolenie na używanie hybrydowych patentów Toyoty, która uważana jest na całym świecie za lidera tej technologii. Producent z Bawarii ma z kolei wysyłać do fabryk Toyoty 4-cylindrowe silniki wysokoprężne o pojemnościach 1,6 oraz 2,0 l.

Jednostki te trafią pod maski Toyot, a więc na pewno Corolli, Aurisów, Avensisów czy Rav4. Umowa nie dotyczy natomiast Lexusa. Powód jest oczywisty. BMW jest producentem klasy premium, rywalizującym bezpośrednio z Audi oraz Mercedesem. Gdzieś na horyzoncie, zwłaszcza na amerykańskim rynku, znajduje się jednak Lexus, marka należąca do Toyoty.

Lexus nie jest królem jednostek wysokoprężnych, marka powstała raczej dla miłośników silników V8 i hybryd, ponieważ takie motory jako pierwsze trafiały pod maski luksusowych aut z Japonii. Od stycznia do końca listopada tego roku Lexus sprzedał w Europie 24 623 pojazdy, a BMW aż 590 453.

Takie warunki umowy pomiędzy Toyotą i BMW nie powinny nikogo dziwić. Pomoc konkurentom nie jest dobrym pomysłem.

[aktualizacja 21 grudnia]

W Sieci pojawiły się nowe informacje dotyczące najnowszej Toyoty Auris. Wynika z nich, że to auto jako pierwsze zostanie wyposażone w jednostki wysokoprężne od BMW. 4-cylindrowe silniki 1,6 oraz 2,0 mają zadebiutować pod maską Toyoty w 2013-2014 roku, kiedy auto trafi na rynek.

Źródło: CarscoopWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa