Lexus na sportowo - pierwszy w kolejce: GS F 

Obecna oferta sportowych samochodów Lexusa ma dość poważną lukę. Pomiędzy mocno podrasowanym IS F za 59 000 dol. a supersamochodem, jakim jest LFA za 375 000 dol., Lexus nie oferuje niczego pośredniego. Tę dziurę ma zapełnić parę nowych modeli z literką F w nazwie. Na początek przyjdzie z pomocą nowy Lexus GS F.

Lexus GS FLexus GS F
Szymon Witkowski

Obecna oferta sportowych samochodów Lexusa ma dość poważną lukę. Pomiędzy mocno podrasowanym IS F za 59 000 dol. a supersamochodem, jakim jest LFA za 375 000 dol., Lexus nie oferuje niczego pośredniego. Tę dziurę ma zapełnić parę nowych modeli z literką F w nazwie. Na początek przyjdzie z pomocą nowy Lexus GS F.

Według amerykańskiego "Road & Truck" samochód wszedłby do sprzedaży w 2012 roku. Oprócz oczywistych stylistycznych zmian, które wyraźnie wskazywać będą na jego sportowy charakter, model otrzyma spory zastrzyk w postaci mocy. Niemal pewne jest, że pod maską znajdzie się jednostka silnikowa znana z modelu IS F.

Źródła Toyoty podają, że 5-litrowe V8 będzie dysponować mocą 465 KM. To trochę mało, jeśli spojrzymy na konkurencję w postaci BMW M5 (premiera nowego modelu już za niespełna 3 miesiące, a moc będzie najprawdopodobniej oscylować w okolicach 580 KM) bądź Mercedesa E63 AMG.

Lexus stawia jednak na korzystny stosunek mocy do masy i według nich GS F będzie ważył ok. 1700 kg dzięki zastosowaniu aluminium i włókna węglowego. To ponad 150 kg mniej niż obecny Mercedes E63 AMG o mocy 518 KM. Toyota szacuje, że sprint do setki GS F'a zajmie mu 4,5 sekundy, a to już jest konkurencyjny czas.

Drugim modelem ze sportowymi ambicjami, który zostanie wprowadzony do sprzedaży, będzie Lexus CT 200h z oznaczeniem "F Sport". Ten jednak ze względu na napęd hybrydowy nie otrzyma żadnych prezentów w postaci dodatkowej mocy. Zmiany będą dotyczyć nadwozia, układu hamulcowego oraz układu zawieszenia uwzględniającego sztywniejsze sprężyny i amortyzatory.

Łatkę "F Sport" otrzyma najprawdopodobniej także flagowy sedan Lexusa, model LS. W przeciwieństwie do swojego hybrydowego kuzyna silnik LS zostanie poddany lekkiej kuracji wzmacniającej. Zawieszenie ma być jeszcze sztywniejsze niż w obecnej wersji "Sport". Zmiany obejmą także układ hamulcowy oraz nadwozie. Charakteru z pewnością dodadzą także minimum 20-calowe obręcze aluminiowe.

Źródło: 0-60mag

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa