Lexus LFA - zakończenie produkcji samuraja

Wolnossący silnik V10 o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s. To dane techniczne Lexusa LFA, japońskiego samuraja. Wszystkie egzemplarze wyprzedano jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, która oficjalnie właśnie się zakończyła.

Lexus LFALexus LFA
Bartosz Pokrzywiński

Wolnossący silnik V10 o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s. To dane techniczne Lexusa LFA, japońskiego samuraja. Wszystkie egzemplarze wyprzedano jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, która oficjalnie właśnie się zakończyła.

Lexus to marka, która rozpoczęła swoją historię od kolosalnej inwestycji w stworzenie superluksusowej limuzyny, jaką pod koniec lat 80. ubiegłego wieku był model LS400. Po dwóch dekadach japońska marka należąca do Toyoty zbudowała Lexusa LFA, który pomimo jednostki napędowej umieszczonej z przodu spokojnie mógłby być sklasyfikowany jako supersamochód.

Pierwsze zamówienia zaczęto zbierać w czerwcu 2010 roku, a oficjalna produkcja zaplanowana na 500 egzemplarzy wystartowała dopiero w grudniu 2010 roku. Do Polski trafiły trzy egzemplarze LFA, a przez chwilę pojawił się także czwarty, na którego prezentację zostaliśmy zaproszeni.

Ostatnie 50 egzemplarzy tego modelu, wyposażone w pakiet Nurburgring Package, wyjechało już z fabryki i Toyota zakończyła oficjalnie produkcję Lexusa LFA. Miejmy nadzieję, że Japończyków zachęci tak ogromny sukces tego wspaniałego auta i już wkrótce przedstawią światu pierwsze szkice jego następcy. Może tym razem z centralnie umieszczonym silnikiem?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy