Lexus HS 250h – lifting po wycofaniu ze sprzedaży w USA

Lexus w maju tego roku wycofał z amerykańskiej oferty hybrydę HS 250h. Klienci woleli kupować nowsze, a przede wszystkim lepiej wyglądające modele firmy. Być może producent pospieszył się z decyzją, ponieważ wersja po liftingu przeznaczona dla Japonii mogłaby przyciągnąć więcej nabywców.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Lexus w maju tego roku wycofał z amerykańskiej oferty hybrydę HS 250h. Klienci woleli kupować nowsze, a przede wszystkim lepiej wyglądające modele firmy. Być może producent pospieszył się z decyzją, ponieważ wersja po liftingu przeznaczona dla Japonii mogłaby przyciągnąć więcej nabywców.

Lexus HS 250h został wprowadzony na rynki USA i Japonii w 2009 r. Auto przygotowano z myślą o Amerykanach. Z badań wynikało, że będą oni chcieli kupować hybrydy segmentu C lub D, jeśli będą one miały znaczek marki luksusowej. Innymi słowy, HS 250h miał się stać alternatywą dla Toyoty Prius.

Pojazd o długości 4690 mm był napędzany przez układ hybrydowy o łącznej mocy ok. 190 KM. Napęd był przenoszony na koła przednie za pomocą bezstopniowej skrzyni CVT. W pierwszym roku sprzedaż w Stanach wyniosła 6669 egzemplarzy. W 2010 r. wzrosła do 10 663 sztuk. W roku ubiegłym nastąpiło załamanie. Z salonów wyjechało tylko 2864 nowych Lexusów HS 250h.

Samochód został wycofany ze sprzedaży, a klientom zainteresowanym hybrydami pozostało kupno mniejszego CT 200h lub większego ES300h. W Japonii HS wciąż jest dostępny. W dodatku Lexus przygotował dla wersji JDM lifting, dzięki któremu auto upodabnia się do innych nowych modeli marki.

Najbardziej rzuca się w oczy bardzo duży grill z poprzeczką pośrodku, niczym w ES, GS i LS. Z tyłu zmieniono lampy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: Inside LineAutoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił