Lepsza S-ka, czyli ABT AS 4 (2012)

Co prawda można już składać zamówienia na Audi RS4, ale jest to auto w wersji Avant, czyli kombi. Osoby zainteresowane sedanem muszą uzbroić się w cierpliwość lub kupić odmianę S4 i udać się do firmy tuningowej Abt.

Obraz
Olgierd Lachowski

Abt wie sporo o tuningu modeli Audi, a wiedza ta jest podparta solidnym doświadczeniem w wyścigach, w których firma startuje od wielu lat. Tuner co jakiś czas wprowadza do swojej oferty nowy model lub odświeża stary. Niedawno niemieckie przedsiębiorstwo podało część informacji na temat ulepszonego Audi S4.

Abt AS 4, bo tak nazywa się podkręcone Audi, prezencją zewnętrzną odróżnia się tylko w niewielkim stopniu od modelu fabrycznego. Z zauważalnych zmian warto wymienić nowe oprawki lusterek zewnętrznych, nowe koła z felgami 19- lub 20-calowymi i imitacje wylotów powietrza naklejone na przednie błotniki.

Tak prawdę mówiąc oszukiwane otwory Abt mógł sobie darować, bo ani to niczemu nie służy, ani też ładniejszym S-ki nie robi. Jeśli zaś chodzi o felgi, do wyboru będzie więcej wzorów niż tylko ten jeden widoczny na zdjęciach.

Źródłem napędu nadal pozostanie 3-litrowy 6-cylindrowy widlasty silnik ze sprężarką mechaniczną.

Będzie on miał jednak 435 KM mocy maksymalnej zamiast 333 KM, a jego moment obrotowy wzrośnie z 440 Nm do 520 Nm. Za wzrost mocy i momentu będzie odpowiadał nowy sterownik jednostki napędowej i sportowy układ wydechowy.

Obraz

Mocniejszy motor zagwarantuje nie tylko lepsze czasy przyspieszeń (jeszcze nie wiadomo konkretnie jakie), ale też wyższą prędkość, która ma być profilaktycznie ograniczona do 282 km/h.

Co prawda w notce prasowej Abt o tym nie wspomina, ale sądzę, że podobnie jak w przypadku innych modeli, tak i tutaj dostępne będzie obniżone zawieszenie oraz wzmocniony układ hamulcowy.

Szczegółów dowiemy się zapewne wkrótce, a na razie tuner udostępnia tylko jedno poglądowe zdjęcie AS 4.

Dane techniczne

  • Typ: V6
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 435 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 145,24 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 520 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 19” lub 20”
  • Koła tylne: 19” lub 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1780 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,09 kg/KM (seryjny – 5,35 kg/KM)
  • Długość: 4701 mm
  • Szerokość: 1826 mm
  • Rozstaw osi: 2808 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 282 km/hblock position=\inside5398/block

Źródło: Abt

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam