WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Leonhardt Gunbus 410– największy motocykl świata

Zastanawialiście się kiedyś, czy ktoś kiedykolwiek postawił sobie za cel zbudowanie największego motocykla świata? Zapewne większość z was odpowie, że motocykl ma być funkcjonalny i bezawaryjny, więc po co zawracać sobie głowę tak nieistotną kwestią. Jak się okazuje – produkcja największego motocykla świata odbywa się już od kilku lat, a sam model cieszy się popularnością wśród koneserów. Poznajcie Leonhardt Gunbus 410.

Leonhardt Gunbus 410 - największy motocykl świataLeonhardt Gunbus 410 - największy motocykl świata
Źródło zdjęć: © fot. rideapart.com
Dominika D.

Budowa tego modelu jest pomysłem niemieckiego konstruktora Clemensa F. Leonhardta. Na początku Clemens tworzył na kartkach papieru wiele projektów, ale każdemu z nich czegoś brakowało. Jak się okazało, tym brakującym elementem układanki były wymiary maszyny, jakie chciał osiągnąć.

Finalna wersja motocykla otrzymała silnik typu V-Twin o pojemności 6728 ccm, generujący moc niemal 350KM. Clemens Leonhardt długo zastanawiał się jakiego rodzaju opony mają być użyte – pierwotny koncept zakładał, że mają być to opony z Boeinga 767. Realizacja tego celu nie doszła do skutku, ponieważ konstruktor znalazł w Niemczech custom garage, w którym mógł złożyć zamówienie na akcesoria, jakie tylko sobie wymarzył.

Obraz
© fot. rideapart.com

A teraz najciekawsze: finalne wymiary, jakie otrzymał motocykl, to: 3,3m długości i niemal 1,5m wysokości, przy masie maszyny równej 650 kg. Jak twierdzi twórca modelu, poruszanie się na drogach publicznych tą maszyną, jest całkowicie legalne.

To, z czego Clemens F. Leonhardt jest szczególnie dumny, to fakt, że wszystkie parametry komponentów motocykla były na początku opracowywane w domowym zaciszu.

Obraz
© fot. rideapart.com

A cena motocykla? Cóż – jest równie pokaźna, jak i jego rozmiary. 350 tys. dolarów, to – bez wątpienia – kwota, obok której nie można przejść obojętnie. Jednak, jak powiedział sam Clemens F. Leonhardt: „tak oryginalny koncept wart jest każdej sumy”.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił