Leon Cupra po liftingu zadebiutuje w Barcelonie

Seat wybrał Barcelona International Motor Show, które odbędzie się w dniach od 9 do 17 maja, aby pokazać światu udoskonaloną wersję mocniejszego Leona. Podobnie jak standardowy Leon i Altea zaprezentowane na Geneva Auto Show, tak i Cupra doczekała się jeszcze ostrzejszego wyglądu.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Seat wybrał Barcelona International Motor Show, które odbędzie się w dniach od 9 do 17 maja, aby pokazać światu udoskonaloną wersję mocniejszego Leona. Podobnie jak standardowy Leon i Altea zaprezentowane na Geneva Auto Show, tak i Cupra doczekała się jeszcze ostrzejszego wyglądu.

Hiszpański odpowiednik Golfa GTI dostał nowy przedni grill, mniejszy emblemat, większe przednie lampy oraz nowe lusterka. Nie można pominąć również przestylizowanego zderzaka i tylnych lamp, które wyglądają znacznie lepiej. Fani modelu dostrzegli zapewne dodatkowe wloty powietrza i listwę na przednim zderzaku z napisem Cupra. Całość podkreślają całkiem nowe 18-calowe felgi.

Wewnątrz oprócz delikatnie zmienionej deski rozdzielczej, Leon doczekał się trójramiennej spłaszczonej u dołu kierownicy z wstawkami imitującymi aluminium. Takie dodatki odnajdziemy również na drążku zmiany biegów. Całkowitą nowością w Leonie jest dobrze wyglądająca czarna tapicerka ze skóry pikowanej białym szwem.

Pod maską Cupry pracuje ta sama turbodoładowana jednostka 2.0 o mocy 240 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna wynosi 247 kilometrów na godzinę, natomiast pierwszą setkę pojazd osiąga już po upływie 6.4-sekundy. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 8.3-litra na sto kilometrów.

Nigdy nie byłem przekonany do Leona, tymbardziej w wersji Cupra. Ostatni lifting znacznie poprawił wygląd tego auta, a konkurencyjna cena i niewielkie spalanie to dobre argumenty przemawiające za zakupem Cupry. Przekonałem się, to naprawdę fajne auto.[block position="inside"]10120[/block]

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił