Legend ciąg dalszy – Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Meo Costantini

Zgodnie z zapowiedzią, Bugatti stopniowo ujawnia kolejne, limitowane pojazdy z serii Legend. Tym razem mamy do czynienia z Veyronem Grand Sport Vitesse, który powstał w hołdzie Meo Costantiniemu.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Jest to już trzecia edycja specjalna z serii Legend, gdyż wcześniej ujawniono już samochody dedykowane Jean-Pierre’owi Wimille i Jean’owi Bugattiemu. Tym razem do tego oryginalnego panteonu sław marki Bugatti zapisał się Bartolomeo “Meo” Costantini. Był to bliski przyjaciel Ettore Bugattiego, który dwa razy zwyciężył w prestiżowym wyścigu Targa Florio w Bugatti Type 35. Do roku 1935 pełnił również funkcję szefa fabrycznego zespołu wyścigowego Bugatti.

Prezentowany Veyron grand Sport Vitesse nawiązuje do modelu Type 35, którym Costantini zwyciężał w wyścigu Targa Florio. Stąd też charakterystyczne malowanie i niebieski kolor – wyścigowe barwy Francji. Pod spojlerem dostrzeżemy zarys toru Targa Florio, a na korku wlewu paliwa podpis Meo Costantiniego.

We wnętrzu nie zabrakło oczywiście skórzanej tapicerki poprzeszywanej niebieskim szwem. W kabinie dostrzeżemy również zarys toru Targa Florio, nazwisko Meo Costantiniego wyszyte na fotelach oraz ciekawe szkice modelu Type 35 na boczkach drzwi.

Obraz

Przypomnijmy, że źródłem napędu Veyrona Grand Sport Vitesse jest 8,0-litrowy silnik w układzie W16, generujący 1200 KM i 1500 Nm momentu obrotowego.

Tak jak poprzednie edycje specjalne z serii Legend, tak i ten model zostanie wyprodukowany jedynie w trzech egzemplarzach. Za każdy z nich trzeba zapłacić 2,09 mln euro (bez podatków).

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km