"LED-y" z marketu to kiepski pomysł. Równie dobrze możesz jeździć bez nich

Od kiedy światła do jazdy dziennej stały się obowiązkowe w fabrycznie nowych autach, rynek został zalany zestawami do starszych pojazdów. Przeróbka jest raczej dyskusyjna, a film umieszczony w Internecie potwierdza opinie kierowców – aut z takim wynalazkiem nie widać w zimowej szarówce.

Różnice widać gołym okiemRóżnice widać gołym okiem
Źródło zdjęć: © YouTube/Bagiet Majster/ https://www.youtube.com/channel/UCL8YiyT5WDJUW2u0EqCp1pA
Mateusz Lubczański

LED-y niedługo wyprą z rynku oświetlenie ksenonowe, a chęć nadążania za trendami dotyczy również kierowców starszych aut. By unowocześnić swoje pojazdy, montują oni "paski LED-owe" dostępne w supermarketach, które – delikatnie mówiąc – nie spełniają swojego zadania. Mieć włączone światła do jazdy dziennej a być widocznym to dwie różne sprawy, co udowadnia użytkownik Bagiet Majster w swoim filmie na YouTube.

Janusz na LEDach - widoczność i zagrożenie

Pomimo działającego "oświetlenia" kierowca z naprzeciwka pojawia się znikąd. Zapominamy o jednej ważnej zasadzie – światła do jazdy dziennej, niezależnie czy standardowe, czy też opcjonalne, służą do jazdy wyłącznie w dzień podczas dobrej przejrzystości powietrza!

O tym jakie zestawy opcjonalnego oświetlenia są dopuszczone do ruchu, informowała dokładnie policja. Muszą one spełniać jeden z podanych warunków: mają znak homologacji międzynarodowej („E” lub „e”), oznakowane są cechami producenta pojazdu do jakiego trafią lub oznakowane są zgodnie z przepisami o systemie zgodności i akredytacji. Dokładny sposób montażu również został opisany.

Prawidłowy montaż opcjonalnego oświetlenia LED
Prawidłowy montaż opcjonalnego oświetlenia LED © Wydział doskonalenia zawodowego KSP

Przy montażu dwóch lamp do jazdy dziennej w kolorze białym, należy zwrócić szczególną uwagę na ich umieszczenie z przodu, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. Wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Powinny być umieszczone na wysokości od 250 do 1500 mm. Muszą też wyłączać się, gdy uruchomione zostaną światła mijania lub drogowe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów