Latający Ken Block na Rajdzie Portugalii [wideo]

Ken Block, czyli amerykański kierowca rajdowy i internetowy gwiazdor znany wszystkim z serii filmów pokazujących jego ogromne umiejętności. Patrząc na jego wyczyny nikt nie dziwi się, że dostał się do serii WRC. W królowej rajdów nie idzie mu jednak najlepiej.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Ken Block, czyli amerykański kierowca rajdowy i internetowy gwiazdor znany wszystkim z serii filmów pokazujących jego ogromne umiejętności. Patrząc na jego wyczyny nikt nie dziwi się, że dostał się do serii WRC. W królowej rajdów nie idzie mu jednak najlepiej.

Oprócz wyczynowej jazdy samochodami, 44-letni kierowca nieźle radzi sobie na deskorolce, motocyklu crossowym oraz na desce snowboardowej. Współzałożyciel marki odzieżowej DC Shoes w zeszłym sezonie zaczął regularne starty w rajdach WRC za kierownicą Forda Focusa RS WRC 08 w zespole Monster World Rally Team.

Rok temu kierowca zdobył łącznie 2 punkty i uplasował się na 19. pozycji w klasyfikacji generalnej WRC. Teraz, w nowym sezonie za kierownicą mniejszego Forda Fiesty, idzie mu już nieco lepiej. W pierwszym Rajdzie Szwecji zajął 14. natomiast w drugim Rajdzie Meksyku 12. pozycję.

Niestety zerowy stan punktów na koncie Amerykanina pozostanie również po obecnie rozgrywającej się eliminacji, Rajdzie Portugalii. Na zapoznawczym odcinku specjalnym, Ken wyszedł trochę za szeroko z jednego z zakrętów, stracił panowanie nad pojazdem, a w konsekwencji odbył całkiem widowiskowy lot.

Na szczęście ani jemu, ani pilotowi Alexowi Gelsomino, nic się nie stało. To nie pierwszy rajdowy dzwon Blocka. Może ten kierowca po prostu nie ma szczęścia do WRC?

WRC Rally Portugal - Shakedown - Ken Block CRASH

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej