Land Rover Defender do serwisu [aktualizacja]

Ponad sto Land Roverów Defenderów trafi w Polsce do naprawy. Nie chodzi o żadną błahą usterkę, tylko wadę pasów bezpieczeństwa.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Land Rover Defender to już prawdziwy klasyk wśród pojazdów terenowych. Samochód jest wytwarzany od 1983 roku, ale jego historia sięga dalej. Jest on bowiem bezpośrednim następcą Land Roverów Serii I, II i III, produkowanych od 1948 do 1985 roku. Jak twierdzą właściciele Defenderów, większość awarii w tym aucie da się naprawić za pomocą młotka. Większość, ale nie wszystkie.

Importer Jaguar Land Rover Polska Sp. z o.o. poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. Przedsiębiorca na własny koszt naprawi w naszym kraju 105 egzemplarzy modelu Land Rover Defender, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w latach 2011-2012, a więc całkiem nowych.

Problem jest poważny. W wadliwych terenówkach w wyniku pęknięcia śrub mocujących mogą się odczepić wsporniki pasów bezpieczeństwa przednich siedzeń. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że w razie wypadku kierowca i pasażer odniosą ciężkie obrażenia lub zginą.

Szczegółowych informacji nt. kampanii naprawczej udziela JLR Polska Sp. z o.o. (Dział Obsługi Posprzedażnej; adres: ul. Szyszkowa 35/37, 02-285 Warszawa; tel.: +22 35 43 430; e-mail: jlr@jaguarlandrover.pl). Jeśli jesteś właścicielem nowego Land Rovera Defendera, to możesz sprawdzić, czy Twój egzemplarz nie ma uszkodzonych pasów na podstawie numeru VIN (dokument z listą jest dostępny na stronie UOKiK).

To już druga w ciągu miesiąca akcja serwisowa przeprowadzona przez Land Rovera na terenie naszego kraju. Poprzednia dotyczyła jednak tylko jednego auta, w którym trzeba było wymienić łącznik elastyczny wału napędowego.

[aktualizacja 18 lipca]

Jak informuje Land Rover, problem pękających śrub mocujących wsporniki pasów dotyczy nie tylko siedzeń przednich, ale również tylnych. Liczba aut wymagających naprawy urosła do 109. Na stronie UOKiK została opublikowana zaktualizowana lista numerów VIN.

Źródło: UOKiK • Land Rover

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy