Łańcuchy śniegowe w płynie to nie jest nowy pomysł. Chevrolet stosował go w latach 60.

Jesteśmy całkiem dobrze przygotowani na zimowe warunki na drogach. Do dyspozycji mamy opony zimowe, łańcuchy oraz sól rozsypywaną na drogach. W latach 60. Chevrolet zaproponował dość nietypowe rozwiązanie zimowych trudności.

chevyOpony zimowe? A na co to komu?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Wyposażenie samochodów z tamtych czasów naprawdę potrafi zaskoczyć, bo i pomysłowość inżynierów nie znała granic. Wiele opracowanych rozwiązań było eksperymentalnych, co oznacza, że nie każde się przyjęło. Nawet jeśli idea była dobra, to niekoniecznie spinała się finansowo.

Wystarczy spojrzeć do katalogów z epoki, żeby zobaczyć, że odtwarzacz winylowy w poruszającym się po drogach luksusowym aucie to tylko wierzchołek góry lodowej. Ekspres do kawy? Żaden problem. Przycisk do zmiany stacji radiowej obsługiwany stopą? Proszę bardzo. W latach 60. jedynym ograniczeniem dla projektantów była ich własna wyobraźnia.

chevy
A ty dalej sięgasz do radia by zmienić stację? © mat. prasowe JC Whitney

Chevrolet również miał swoje innowacje. W 1969 roku zaoferował klientom zmagającym się z zimowymi warunkami Liquid Tire Chain Traction Dispenser, czyli płynne łańcuchy na opony. System był prosty: wciskając przycisk, polimer z puszki opisywanej ostrzeżeniami o nagłym zgonie był rozpylany na opony. Warto wspomnieć, że w tym czasie podgrzewana tylna szyba była dodatkowo płatna.

Dodatek V75 Liquid Tire Chain był dostępny w całej gamie modeli Chevroleta – oprócz kombi i pickupa El Camino – tylko w 1969 roku. Opcję tę wybrało 2600 klientów, mimo że kosztowała tylko 22 dolary (z uwzględnieniem inflacji, dziś byłoby to ponad 100 dolarów). Z tej liczby 188 osób wybrało Chevroleta Camaro, który, jak wiadomo, ma problemy z przyczepnością tylnej osi nawet na suchej nawierzchni.

Co ciekawe, polimerowe łańcuchy przeciwśniegowe w płynie wciąż są dostępne w sprzedaży. Wystarczy poszukać chwilę online, a okaże się, że za 25-50 zł możemy stać się właścicielami 200 ml płynu zwiększającego przyczepność. Mimo to, lepiej skupić się na sprawdzonym zestawie opon zimowych i wykazać się rozsądkiem za kierownicą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach