Lancia przedstawia plany na przyszłość. Chce być jak Mercedes

Zdaniem niektórych Lancia jest obecnie najmniej znaczącą marką w portfolio koncernu Stellantis. Nie oznacza to jednak, że należy ją bagatelizować. Włosi mają bowiem konkretny plan na przyszłość, która zapowiada się naprawdę ciekawie.

Ypsilon to obecnie jedyny model w gamie LanciiYpsilon to obecnie jedyny model w gamie Lancii
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lancia
Aleksander Ruciński

Obecnie Lancia jest cieniem dawnej świetności marki. Kiedyś legenda mocno zaangażowana w motorsport i kojarzona z wyższymi segmentami, dziś marka jednego modelu i jednego rynku. Zgodnie z planami przedstawionymi przez Lucę Napolitano, nowego szefa, w najbliższych latach Lancia ma powrócić na szczyt.

Już kilka tygodni temu dowiedzieliśmy się, że w 2024 roku zadebiutuje nowy Ypsilon z napędem hybrydowym i elektrycznym. 2 lata później dołączy do niego crossover, a w 2028 roku poznamy kompaktowego hatchbacka - oba będą w pełni elektryczne.

3 modele to niezbyt imponująca gama, ale z pewnością sytuacja marki będzie znacznie lepsza od obecnej. Tym bardziej że w parze z rozbudową oferty pójdzie również obecność na innych rynkach. Napolitano, cytowany przez portal Automotive News Europe, przyznaje, że nie wyklucza nawet krajów z lewostronnym ruchem. "Dlaczego nie spróbować wprowadzić wersji z kierownicą po prawej stronie również w Japonii, RPA czy Australii?" - mówi.

Dodaje przy tym, że wzorcem na przyszłość jest Mercedes. "Oczywiście nie chcemy walczyć z Mercedesem, to byłoby naiwne, ale stanowi dobry przykład tego, na co patrzymy". Przyznał też, że nie zamierza skupiać się na wolumenach, lecz rentowności, która jest ważniejsza z punktu widzenia firmy.

Najbliższe 10 lat zapowiada się jako bardzo intensywny okres dla włoskiej marki. Nie pozostaje nic innego jak cieszyć się, że dawna legenda, której przyszłość niedawno wisiała na włosku, powoli powraca do żywych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów