Lamborghini wznawia produkcję i zapowiada nowy model. Debiut już 7 maja

W poniedziałek 4 maja 2020 roku Lamborghini ponownie otworzyło zakłady w Sant'Agata Bolognese, które z powodu epidemii koronawirusa nie funkcjonowały od 13 marca. Włosi postanowili przypieczętować wielki powrót premierą nowego modelu. Poznamy go już 7 maja.

Czyżby Włosi szykowali wariację na bazie Huracana Super Trofeo?Czyżby Włosi szykowali wariację na bazie Huracana Super Trofeo?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Czego powinniśmy się spodziewać? Trudno powiedzieć, gdyż przedstawiciele Lamborghini, póki co są bardzo tajemniczy. Wiadomo jedynie, że internetowy debiut nowego auta marki nastąpi w czwartek 7 maja. Pewnym jest, że w ostatnich miesiącach producent pracował równolegle nad kilkoma projektami. Który z nich ujrzy światło dzienne niebawem?

Pierwszym, co przychodzi do głowy, jest następca Aventadora - obecnie najstarszego modelu w gamie włoskiej marki. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że auto nie wyszło jeszcze poza fazę szkiców i planów. Debiutu powinniśmy więc spodziewać się nie wcześniej niż za kilka lat.

Bardziej prawdopodobnym scenariuszem na 7 maja wydaje się premiera limitowanej edycji specjalnej lub nowej wersji już istniejącego modelu, najprawdopodobniej Huracana. Od jakiegoś czasu w sieci pojawiały się plotki o odmianie STO (Super Trofeo Omologato), która to miałaby być najostrzejszym drogowym wariantem w ofercie.

Do napędu STO najprawdopodobniej zostanie użyty ten sam 5,2-litrowy silnik V10 co w Huracanie Performante. Różnice będą dotyczyć jednak odchudzonej konstrukcji nadwozia i typowo torowego, ekstremalnego charakteru.

Drugą z prawdopodobnych opcji wydaje się natomiast SUV Urus w wersji plug-in hybrid, która mogłaby przyciągnąć do salonów jeszcze więcej klientów, a przy okazji przyczyniłaby się do obniżenia średniej emisji spalin włoskiej marki. Jak będzie? Przekonamy się już za kilka dni.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km