Lamborghini Urus za 170 000 euro?

Wprawdzie Lamborghini nie potwierdziło oficjalnie czy i ewentualnie kiedy Urus trafi do produkcji, jednak w sieci pojawiły się już pierwsze informacje dotyczące potencjalnej ceny auta. Ile trzeba będzie zapłacić za SUV-a z Sant'Agata Bolognese?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wprawdzie Lamborghini nie potwierdziło oficjalnie czy i ewentualnie kiedy Urus trafi do produkcji, jednak w sieci pojawiły się już pierwsze informacje dotyczące potencjalnej ceny auta. Ile trzeba będzie zapłacić za SUV-a z Sant'Agata Bolognese?

Lamborghini Urus zostało oficjalnie zaprezentowane jako samochód koncepcyjny na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Pekinie. Co ciekawe, auto zebrało same pozytywne recenzje, co w dobie krytyki Porsche o rozmienianie się na drobne i wprowadzanie do swojej oferty drugiego SUV-a, nie jest tym czego można by się spodziewać.

Wiadomo na pewno, że pojazd bazuje na platformie PL73, którą współdzieli z Porsche Cayenne, Volkswagenem Touaregiem, kolejną generacją Audi Q7 czy najbardziej kontrowersyjnym z nich wszystkich, Bentleyem EXP 9 F.

Obraz

Urus ma ważyć niespełna 2000 kg, a będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu superlekkich materiałów jak aluminium czy włókno węglowe. Pod maską auta pojawi się najprawdopodobniej jednostka V8 o pojemności 4,2 l pochodząca od Audi. Dzięki pomocy dwóch turbosprężarek silnik ma generować 608 KM. Nie jest wykluczone, że na rynku pojawi się jeszcze mocniejsza odmiana z silnikiem V10.

Według najnowszych informacji auto miałoby trafić na rynek w 2016 roku, a rocznie będzie powstawało 3000 egzemplarzy Urusa. Za każdy z nich trzeba będzie zapłacić 170 000 euro, co oznacza, że będzie to najtańsze Lamborghini w ofercie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa