Lamborghini Temerario bez hybrydy gotowe na wyścigi
Lamborghini zaprezentowało na Festiwalu Prędkości w Goodwood nowy model Temerario GT3. To pierwszy samochód wyścigowy marki w pełni zaprojektowany, rozwinięty i zbudowany w fabryce w Sant'Agata Bolognese. Nowy model zastępuje Huracána GT3.
Temerario GT3 bazuje na wersji drogowej, ale bez układu hybrydowego i przedniego silnika elektrycznego. Napędza go podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,0 l, generujący 542 KM (405 kW). To mniej niż 789 KM (588 kW) w wersji drogowej, co wynika z regulacji wyścigowych oraz zastosowania mniejszych turbosprężarek i przeprojektowanego układu dolotowego.
Karoseria z kompozytu węglowego została wspólnie opracowana przez Squadra Corse i Lamborghini Centro Stile. Aerodynamiczne ulepszenia obejmują wyrazisty przedni splitter, poszerzone lotki, wentylowaną maskę, masywny dyfuzor i tylny spojler. Wszystko to ma na celu optymalizację aerodynamiki, stabilności i chłodzenia podczas wyścigów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jechali lamborghini 230 km/h. Policjanci transportowali nerkę
Samochód wyposażono w nowe, sześciokierunkowe amortyzatory KW oraz 18-calowe felgi od Ronal AG. Zmodernizowany układ paliwowy zwiększa przepływ i przyspiesza pit-stopy. Wnętrze otrzymało nową kierownicę zaprojektowaną z uwzględnieniem opinii kierowców, ulepszone przełączniki oraz zaawansowaną elektronikę i oprogramowanie.
Temerario GT3 zadebiutuje w wyścigu 12 Hours of Sebring w marcu 2026 roku. CEO Lamborghini, Stephan Winkelmann, podkreślił, że poprzedni model zdobył 96 tytułów i sprzedano go w ponad 200 egzemplarzach. Dziesięć lat nieprzerwanych sukcesów Huracána GT3 stawia wysoko poprzeczkę dla jego następcy.