Lamborghini Sesto Elemento - nowe informacje o wersji produkcyjnej

Lamborghini Sesto Elemento było niemałą sensacją podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2010 roku. Dwa lata później ujawniono, że Lamborghini zamierza wyprodukować 20 egzemplarzy tego modelu i że każdy z nich znalazł już właściciela. Dziś wiemy trochę więcej o modelu produkcyjnym.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Lamborghini Sesto Elemento było niemałą sensacją podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2010 roku. Dwa lata później ujawniono, że Lamborghini zamierza wyprodukować 20 egzemplarzy tego modelu i że każdy z nich znalazł już właściciela. Dziś wiemy trochę więcej o modelu produkcyjnym.

Tak jak zapowiadano wcześniej, Sesto Elemento będzie pojazdem przeznaczonym wyłącznie na tor, ponieważ samochód nie będzie miał homologacji na publiczne drogi. Lamborghini zapowiada, że model produkcyjny będzie praktycznie identyczny z zaprezentowanym w 2010 roku konceptem. Możemy więc liczyć na wykonaną z włókna węglowego, ekstremalną i spartańską maszynę ważącą niespełna tonę. Poprawki zaproponowane przez włoskich inżynierów zakładają jedynie zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa całej konstrukcji.

Przypomnijmy, że konstrukcja nośna to wykonany z włókna węglowego kadłub typu monocoque. Praktycznie całe nadwozie zostało zrobione również z tego lekkiego, ale bardzo wytrzymałego materiału, dzięki czemu masa pojazdu wyniesie jedynie 999 kg.

Obraz

Źródłem napędu będzie znana z Gallardo 5,2-litrowa jednostka benzynowa w układzie V10, która generuje 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Pozwoli to temu lekkiemu bolidowi osiągnąć pierwsze 100 km/h w 2,5 s, prędkość maksymalną oszacowano na około 350 km/h.

Jak zapewne się domyślacie, taki pojazd to produkt unikatowy i jego cena niska być nie może. Aby stać się posiadaczem Lamborghini Sesto Elemento, każdy z 20 szczęśliwców musiał uszczuplić swoje konto bankowe o ok. 2 mln euro.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/24] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa