Lamborghini rozszerza ofertę Huracana EVO. Teraz ma napęd na tył

W Sant’Agata muszą pracować naprawdę szaleni ludzie. Rok po zmodernizowaniu swojego najmniejszego modelu – Huracana EVO – wpadli oni na pomysł, by cała moc była przekazywana na tył. I choć w takim wydaniu auto jest słabsze niż "czterołap", zostało zaprojektowane tak, by dawać maksymalną frajdę z jazdy.

Lamborghini Huracan EVO RWDLamborghini Huracan EVO RWD
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Huracan EVO RWD (mało włoska nazwa, ale cóż…) dalej jest napędzany przez centralnie umieszczoną jednostkę V10 o pojemności 5,2 litra. Zamiast jednak 640 koni mechanicznych jak w przypadku "zwykłego" EVO, do dyspozycji jest "zaledwie" 610 koni mechanicznych, czyli tyle, ile przed liftingiem.

Przeczytaj nasz test Lamborghini Huracana EVO

Producent nie oferuje przekładni manualnej, ale i tak udało się zrzucić 33 kilogramy, przez co auto "na sucho" waży 1389 kg. Dzięki temu pierwszą setkę można osiągnąć 3,3 sekundy i co ciekawe, jest to wynik gorszy o 0,4 s w stosunku do wersji z napędem na cztery koła.

W tym wypadku celem inżynierów nie było lepsze przyspieszenie, a odczucia kierowcy. Dlatego też zmodyfikowano układ kontroli trakcji P-TCS w taki sposób, by nie ingerowała ona za mocno podczas poślizgów. Producent potwierdza, że pracuje ona 30 proc. łagodniej oraz pozwala na efektowne wyjście z zakrętów.

Lamborghini Huracan EVO RWD
Lamborghini Huracan EVO RWD © mat. prasowe

Huracan EVO RWD różni się również z zewnątrz od swojej szybszej wersji. Tylnonapędowe auto otrzymało zderzak zainspirowany konceptem Vision Gran Turismo, przeprojektowany dyfuzor oraz 19-calowe obręcze o wzorze "Kari".

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów