Lamborghini Huracán prawdopodobnie dostanie napęd wyłącznie na tylną oś

Prawdopodobnie już na zbliżających się targach samochodowych w Los Angeles Lamborghini pokaże tylnonapędową wersję Huracána.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Na razie włoski producent nie wydał żadnego oficjalnego oświadczenia na ten temat, ale wszystko wskazuje na to, że Huracán z napędem na tylne koła faktycznie wkrótce ujrzy światło dzienne. Wspominał o tym nawet sam Stephan Winkelmann podczas tegorocznego konkursu elegancji w Pebble Beach. Powiedział wtedy, że firma rozważa budowę takiej wersji ze względu na chęć rozszerzenia portfolio o samochody, które przyciągnęłyby uwagę klientów.

Teraz temat tylnonapędowego Huracána powrócił jak bumerang po tym, jak Autocar poinformował, że źródło z wewnątrz VAG-u potwierdziło budowę mniejszego Lamborghini z napędem wyłącznie na tylną oś.

Wcześniej włoski producent budował Gallardo, czyli poprzednika Huracána, wyposażone w RWD. LP 550-2 najbardziej znane było w oznaczeniu Balboni, na cześć legendarnego kierowcy testowego Lamborghini.

Co ciekawe, pogłoski mówią, że tylnonapędowy Huracán nie będzie tym samym, czym LP 550-2 było dla Gallardo. Podobno Lamborghini połączy dwie wersje Gallardo w jednego następcę. Huracán z napędem na tylną oś ma być jednocześnie wersją superlekką. Czyżby Superleggera tym razem miała być bardziej ekstremalna niż kiedykolwiek do tej pory?

Oznacza to, że Huracán w tylnonapędowej odmianie może być droższy od wersji z napędem na wszystkie koła. Tym sposobem Lamborghini nawiąże bezpośrednią walkę z Porsche 911 GT3 RS. Czy bardziej egzotyczna niż niemiecka torowa zabawka może zagrozić 911? Samochody z pewnością będą ze sobą porównywane, jeśli w ogóle Lamborghini wyprodukuje Huracána Superleggerę z RWD. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że Lamborghini i Porsche chociaż nie są ze sobą blisko spokrewnione, należą do jednej dużej rodziny VAG. Szczególnie w tak trudnych czasach jak obecne, w których afera spalinowa mocno dała się we znaki Volkswagenowi, koncern nie pozwoli na bijatykę na własnym podwórku. Huracána z pewnością od Porsche oddzieli duża różnica w cenie. To nie zmienia faktu, że starcie dwóch tych hardkorowych torowych wojowników, ogołoconych ze zbędnych kilogramów, wyposażonych w RWD, wszyscy chcielibyśmy zobaczyć.

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy