Lamborghini Huracán LP 610-4 (2016) - czas na drobne poprawki

Lamborghini nie przeprowadziło liftingu modelu, bo na to jeszcze za wcześnie. Jednak auto dostało kilka nowości, które zadebiutowały w Spyderze.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Lamborghini Huracán Spyder miał swoją premierę na wrześniowych targach samochodowych we Frankfurcie. Wraz z nim zadebiutowały pewne rozwiązania, możliwości konfiguracji oraz nowości na liście wyposażenia standardowego, które do tej pory nie były oferowane w coupé.

Jedną z najistotniejszych zmian w Huracánie jest system dezaktywacji cylindrów. To rozwiązanie pojawiło się w wersji Spyder i teraz jest przeniesione do coupé. Dzięki niemu poprzez wyłączenie 2 z 10 cylindrów w trakcie spokojnej jazdy z ustabilizowaną prędkością, mniejszy samochód z rodziny Lamborghini dysponuje średnią emisją CO2 na poziomie 283 g/km. Bez tego systemu układ wydechowy tej maszyny wydalał 290 g/km.

Zmiany zaszły także w układzie napędowym na cztery koła. Zmodyfikowane zostały jego ustawienia, dzięki czemu Huracán ma być bardziej neutralny w trakcie jazdy w trybie Strada. Podobno powinno to stanowić lek na tendencje do podsterowności, na którą skarży się wiele osób.

Obraz

Wśród mniej istotnych nowości w Huracánie coupé jest nowa gama lakierów, uzupełniona o te, z którymi oferowany jest Spyder. Zmiany zaszły także wewnątrz auta. Huracán będzie teraz standardowo wyposażony w deskę rozdzielczą pokrytą w górnej części skórą. Naturalnego materiału Lamborghini będzie używać także do obicia wszystkich uchwytów na drzwiach swojej maszyny. Do tej pory było to wyposażenie opcjonalne. Kilka nowości zyskał także program Ad Personam. Tutaj pojawiły się między innymi lakiery klasyczne oraz matowe.

Jeśli ktoś jest głodny wrażeń dźwiękowych niekoniecznie pochodzących z układu wydechowego, Lamborghini ma coś do zaoferowania również w tej kwestii. W cenniku Huracána pojawił się 390-watowy system audio Sensonum z 10-kanałowym wzmacniaczem i 10 głośnikami.

Od zewnątrz bardzo trudno będzie odróżnić mniejsze Lamborghini w wersji na rok 2016 od tej rok starszej. Włosi nie przeprowadzają bowiem liftingu, a jedynie ulepszają swój model od podszewki i dają zestaw nowych możliwości personalizacyjnych. Tym, co odróżni Huracána 2016 od 2015 jest opcjonalny połyskujący czarny lakier dla końcówek układu wydechowego. Opcjonalnie nowe wcielenie Lamborghini można teraz zamówić również z LED-owym oświetleniem komory silnika, które naturalnie łączone jest z dodatkowo płatną przezroczystą pokrywą tej przestrzeni.

Lamborghini Huracán w odświeżonej wersji zadebiutuje prawdopodobnie na Los Angeles Auto Show, czyli już za mniej niż dwa tygodnie.

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy