Lamborghini Aventador LP700-4 - twarda sztuka

Lamborghini prezentuje model Aventador LP700-4 kawałek po kawałku, za to z cieszącymi oko szczegółami. Po drobiazgowej prezentacji układu zawieszenia przyszedł czas na konstrukcję nośną.

Lamborghini Aventador LP700-4 MonocoqueLamborghini Aventador LP700-4 Monocoque
Rafał Warecki

Lamborghini prezentuje model Aventador LP700-4 kawałek po kawałku, za to z cieszącymi oko szczegółami. Po drobiazgowej prezentacji układu zawieszenia przyszedł czas na konstrukcję nośną.

Włoski producent zaprezentował dokładne informacje na temat kadłuba pojazdu, który w przypadku najnowszego modelu jest konstrukcją typu monocoque zaprojektowaną przez inżynierów Lamborghini. Lekka skorupa została wykonana z materiału znanego jako CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), czyli połączenia włókien węglowych (zbrojenie) i żywicy epoksydowej (spoiwo).

Lamborghini LP700-4
Lamborghini LP700-4

Podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje parametrów wytrzymałościowych kompozyt charakteryzujący się między innymi wysoką odpornością na zmęczenie pozwolił zamknąć główną konstrukcję nośną w masie własnej równej 147,5 kilograma. Sztywność skrętna skorupy wynosi 35 000 Nm na stopień, dla porównania przeciętna sztywność skrętna samochodu typu sedan w segmencie E/F to między 25 000, a 29 000 Nm na stopień.

Aby umożliwić montaż pozostałych elementów w miejscach łączenia skorupy z ramami pomocniczymi zastosowano wstawki z aluminium. Tolerancja wymiarowa przy produkcji skorupy ma wynosić 0,1 mm, wynik ten w dużej mierze wynika z małej rozszerzalności cieplnej CFRP.

Lamborghini LP700-4
Lamborghini LP700-4

Przypomnijmy, że Aventador LP700-4 ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w ciągu 2,9 sekundy i osiągać prędkość maksymalną rzędu 350 km/h. Wszystko to za sprawą jednostką V12 o pojemności 6,5 litra, która ma generować 700 KM mocy i 690 Nm momentu obrotowego.

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić