WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Kulisy powstawania górskiego spotu NFS

Kilka dni temu pokazałem Wam niesamowite wideo promujące najnowszą odsłonę Need For Speed: Hot Pursuit. Sama gra nie zebrała najlepszych not, ale filmik cieszy nawet największych malkontentów. Czas odpowiedzieć na pytanie: jak to jest zrobione? Zapraszam na kulisy powstawania tego spotu.

Obraz
Piotr Mazanek

Kilka dni temu pokazałem Wam niesamowite wideo promujące najnowszą odsłonę Need For Speed: Hot Pursuit. Sama gra nie zebrała najlepszych not, ale filmik cieszy nawet największych malkontentów. Czas odpowiedzieć na pytanie: jak to jest zrobione? Zapraszam na kulisy powstawania tego spotu.

Wyścig był nagrywany we włoskich Alpach, a dokładnie w paśmie Passo di Falzarego, które znajduje się około 17 kilometrów od Cortina D'Ampezzo. Górski klimat jest cudowny, ale wszędzie czyha niebezpieczeństwo. Kręte drogi umiejscowione wysoko nad poziomem morza wymagały wielkich umiejętności od kierowców.

Filmowane były dwa auta: Pagani Zonda Cinque i policyjne Lamborghini Murcielago LP640. O ile te drugie auto jest dość łatwe do zdobycia, o tyle pierwsze występuje rzadko. Na świecie jest tylko 5 sztuk tego modelu, dlatego ekipa NFS musiała wymyślić jakąś alternatywę. Rozwiązanie było proste - koncern zbudował replikę pod okiem samego Horacio Pagani.

Obraz

Samochody kosztowały 2 miliony dolarów. Wyścig był nagrywany kamerą Cineflex wartą 500 tysięcy dolarów z helikoptera, który został wypożyczony od policji. Koszty stworzenia kilkuminutowego spotu są ogromne, a swoje trzy grosze dorzucili do tego kierowcy...

... czyli nie jak się spodziewaliśmy Ben Collins, a ktoś zupełnie inny! Za sterami Lamborghini usiadł Marc Hennerici, a uciekającą Zondę pilotował Marc Basseng. To wspaniali kierowcy wyczynowi, ale ich udział w spocie jest sporym zaskoczeniem.

Obraz

Za scenariusz i efekty odpowiadała zatrudniona agencja reklamowa Runimation Studios. Ta sama firma kręciła w tym roku reklamę Zondy R. Na czele zespołu stanął doświadczony Robert Eder, który - jak widać - stanął na wysokości zadania. Jeszcze raz zapraszam na wideo, naprawdę warto je obejrzeć.

Pagani vs Lamborghini: Need for Speed Hot Pursuit

Źródło: NFS: Hot Pursuit

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km