Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Zabezpieczenie przed korozją to temat, który często umyka uwadze pierwszych właścicieli aut, ale dla kolejnych jest kluczowy. Które marki samochodów najlepiej radzą sobie w walce z korozją? Sprawdził to szwedzki magazyn "Vi Bilägare".
Szwedzki klimat nie jest łagodny, co często wpływa na karoserię samochodów używanych w tym kraju. Dlatego też jedne z najbardziej szczegółowych badań dotyczących zabezpieczeń antykorozyjnych pojazdów pochodzą właśnie od szwedzkiego magazynu "Vi Bilägare".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025
W badaniu oceniano takie aspekty, jak grubość lakieru i jego poziom ochrony, zabezpieczenia wewnętrznych profili, elementów zawieszenia oraz konstrukcji nadwozia, a także stan tych elementów po testach długodystansowych.
Ranking najbardziej i najmniej rdzewiejących marek samochodów
Na podstawie tych badań opierających się o wymienione wytyczne powstał ranking, który pokazuje, jakie marki oferują obecnie najlepsze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Wyniki, od najlepszych do najgorszych, prezentują się następująco:
- Porsche – 5 punktów,
- Jaguar – 4,7,
- Nio – 4,5,
- BMW – 4,1,
- Audi – 4,0,
- Mini – 4,0,
- Mercedes – 3,9,
- Renault – 3,7,
- Volkswagen – 3,6,
- Seat – 3,6,
- Dacia – 3,5,
- Tesla – 3,4,
- Škoda – 3,4,
- Lexus – 3,3,
- ŚREDNIA – 3,1,
- Alfa Romeo – 3,0,
- BYD – 3,0,
- Cupra – 3,0,
- Polestar – 3,0,
- Volvo – 3,0,
- Kia – 2,9,
- Hyundai – 2,9,
- Nissan – 2,7,
- Peugeot – 2,6,
- Opel – 2,6,
- Jeep – 2,5,
- MG – 2,5,
- Citroën – 2,4,
- Mazda – 2,3,
- Ford – 2,2,
- Toyota – 2,2,
- DS – 2,0,
- Fiat – 2,0,
- Hongqi – 2,0,
- Lynk&Co – 2,0,
- Mitsubishi – 2,0,
- Range Rover – 2,0,
- Subaru – 2,0,
- Suzuki – 2,0,
- Honda – 1,8.
W zestawieniu najlepiej wypadły przede wszystkim marki premium z Niemiec. W czołówce znalazły się Porsche, BMW, Audi oraz Mercedes. Dla wielu zaskoczeniem może być chińskie Nio. Najlepszą marką spoza segmentu premium okazało się Renault, które wyprzedziło m.in. Volkswagena.
Dacia, jako producent budżetowy, również wypadła dobrze, wyprzedzając Teslę i Lexusa. Z kolei najsłabiej poradzili sobie producenci z Azji. Wszystkie trzy marki zamykające stawkę pochodzą z Japonii: Subaru, Suzuki i Honda.
Największym zaskoczeniem są kiepskie wyniki zarówno Volvo, jak i Polestara. Obie marki, uzyskały oceny poniżej średniej. To o tyle zaskakujące, że nadwozia starszych modeli Volvo były powszechnie uważane za niemal niezniszczalne.