Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania

Zabezpieczenie przed korozją to temat, który często umyka uwadze pierwszych właścicieli aut, ale dla kolejnych jest kluczowy. Które marki samochodów najlepiej radzą sobie w walce z korozją? Sprawdził to szwedzki magazyn "Vi Bilägare".

Korozja progów to problem w autach sprzed lat. Dziś borykamy sięKorozja progów to problem w autach sprzed lat. Dziś borykamy się
Źródło zdjęć: © Autokult

Szwedzki klimat nie jest łagodny, co często wpływa na karoserię samochodów używanych w tym kraju. Dlatego też jedne z najbardziej szczegółowych badań dotyczących zabezpieczeń antykorozyjnych pojazdów pochodzą właśnie od szwedzkiego magazynu "Vi Bilägare".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

W badaniu oceniano takie aspekty, jak grubość lakieru i jego poziom ochrony, zabezpieczenia wewnętrznych profili, elementów zawieszenia oraz konstrukcji nadwozia, a także stan tych elementów po testach długodystansowych.

Ranking najbardziej i najmniej rdzewiejących marek samochodów

Na podstawie tych badań opierających się o wymienione wytyczne powstał ranking, który pokazuje, jakie marki oferują obecnie najlepsze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Wyniki, od najlepszych do najgorszych, prezentują się następująco:

  1. Porsche – 5 punktów,
  2. Jaguar – 4,7,
  3. Nio – 4,5,
  4. BMW – 4,1,
  5. Audi – 4,0,
  6. Mini – 4,0,
  7. Mercedes – 3,9,
  8. Renault – 3,7,
  9. Volkswagen – 3,6,
  10. Seat – 3,6,
  11. Dacia – 3,5,
  12. Tesla – 3,4,
  13. Škoda – 3,4,
  14. Lexus – 3,3,
  15. ŚREDNIA – 3,1,
  16. Alfa Romeo – 3,0,
  17. BYD – 3,0,
  18. Cupra – 3,0,
  19. Polestar – 3,0,
  20. Volvo – 3,0,
  21. Kia – 2,9,
  22. Hyundai – 2,9,
  23. Nissan – 2,7,
  24. Peugeot – 2,6,
  25. Opel – 2,6,
  26. Jeep – 2,5,
  27. MG – 2,5,
  28. Citroën – 2,4,
  29. Mazda – 2,3,
  30. Ford – 2,2,
  31. Toyota – 2,2,
  32. DS – 2,0,
  33. Fiat – 2,0,
  34. Hongqi – 2,0,
  35. Lynk&Co – 2,0,
  36. Mitsubishi – 2,0,
  37. Range Rover – 2,0,
  38. Subaru – 2,0,
  39. Suzuki – 2,0,
  40. Honda – 1,8.

W zestawieniu najlepiej wypadły przede wszystkim marki premium z Niemiec. W czołówce znalazły się Porsche, BMW, Audi oraz Mercedes. Dla wielu zaskoczeniem może być chińskie Nio. Najlepszą marką spoza segmentu premium okazało się Renault, które wyprzedziło m.in. Volkswagena.

Dacia, jako producent budżetowy, również wypadła dobrze, wyprzedzając Teslę i Lexusa. Z kolei najsłabiej poradzili sobie producenci z Azji. Wszystkie trzy marki zamykające stawkę pochodzą z Japonii: Subaru, Suzuki i Honda.

Największym zaskoczeniem są kiepskie wyniki zarówno Volvo, jak i Polestara. Obie marki, uzyskały oceny poniżej średniej. To o tyle zaskakujące, że nadwozia starszych modeli Volvo były powszechnie uważane za niemal niezniszczalne.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach