KTM X-Bow Dallara

Rok temu austriacka firma, głównie znana z produkcji motocykli, zaprezentowała koncepcyjny wóz X-Bow. Dokładnie 12 miesięcy po tej premierze firma wreszcie zdecydowała się zaprezentować wersję produkcyjną, po którą już się zgłosiło 2000 chętnych. O co w tym wszystkim chodzi? No cóż, być może tak jak w przypadku Atoma o wiatr we włosach i muchy w zębach?

KTM X-BowKTM X-Bow
Mateusz Gajewski

Rok temu austriacka firma, głównie znana z produkcji motocykli, zaprezentowała koncepcyjny wóz X-Bow. Dokładnie 12 miesięcy po tej premierze firma wreszcie zdecydowała się zaprezentować wersję produkcyjną, po którą już się zgłosiło 2000 chętnych. O co w tym wszystkim chodzi? No cóż, być może tak jak w przypadku Atoma o wiatr we włosach i muchy w zębach?

Jeśli chodzi o zmiany, to można powiedzieć, że praktycznie ich nie ma w stosunku do pierwowzoru. X-Bow ma być napędzany silnikiem TFSI od Audi, dysponującym mocą 220KM. Ma on być umiejscowiony na tyle pojazdu i jednym z jego głównych zadań jest zapewnienie przyspieszenia do 100km/h w ciągu 3,9 sekundy. To nieco wolniej niż w przypadku wspominanego Atoma (tym bardziej, że Atom otrzyma niedługo nowy, mocniejszy silnik). Edycja Dallara będzie liczyła jedynie 100 sztuk, o czym już informowałem.

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam