Krótka historia – Novidem 911 GT3 Compressor Stufe 2 (2012)

Takie samochody jak to Porsche to prawdziwa zagadka. O tym wozie niewiele wiadomo, a wiadomo tylko, że ma doładowanie. I tyle.

Obraz
Olgierd Lachowski

Specjalizująca się w tuningu samochodów kilku różnych producentów szwajcarska firma Novidem na salon samochodowy w Genewie przygotowała trzy interesujące wozy. Jednym z nich było Porsche 911 GT3 serii 997 – auto sprzed liftingu.

Normalne 911 GT3 wyposażone było w 3,6-litrowy przeciwsobny silnik o sześciu cylindrach. Ta wolnossąca jednostka napędowa rozwijała moc 415 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 405 Nm przy 5500 obr./min.

Obraz

Eksperci z przedsiębiorstwa Novidem dołożyli w tej maszynie doładowanie. Ale nie takie, które najczęściej stosowane jest w autach marki Porsche (czyli turbosprężarki), tylko kompresor.

Szwajcarska firma proponuje jeden z dwóch poziomów podniesienia mocy. W niższym jednostka napędowa 911 GT3 rozwija 460 KM, w wyższym - 540.

Obraz

Więcej informacji o ewentualnych ulepszeniach zastosowanych w opisywanym dziś Porsche nie ma. Nie ujawniono też żadnych danych o osiągach tego egzemplarza.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,00 KM (seryjny – 115,28 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1400 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,59 kg/KM (seryjny – 3,37 kg/KM)
  • Długość: 4427 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: cnbfans (foto)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił