Kraków przywraca strefę ograniczonego ruchu na Kazimierzu

Krakowski Kazimierz po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa znów będzie strefą ograniczonego ruchu. Zmiany zaczną wchodzić w życie jeszcze w sierpniu 2020 roku, wraz z uruchomieniem ruchu tramwajów na ulicy Krakowskiej.

Kraków chce przywrócić Kazimierz przede wszystkim pieszym.Kraków chce przywrócić Kazimierz przede wszystkim pieszym.
Źródło zdjęć: © fot. pixabay
Aleksander Ruciński

Strefa ograniczonego ruchu na krakowskim Kazimierzu docelowo będzie funkcjonować w podobnym zakresie co przy jej wprowadzaniu w 2017 roku. Dodatkowo jednak, choć na razie pilotażowo, strefa zostanie także rozbudowana o ulicę miodową, gdzie w związku ze skargami mieszkańców, nie wjedziemy w weekendy.

Krakowscy urzędnicy pierwotnie spodziewali się, że wystarczającym lekarstwem na nadmierny ruch będzie przywrócenie strefy płatnego parkowania, lecz rozwiązanie to nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Przeprowadzone analizy wykazały, że warto uwzględnić wzmożoną aktywność pieszych i dla ich bezpieczeństwa oraz komfortu mieszkańców przywrócić ograniczenia w ruchu.

Dokładny temin uruchomienia stref zostanie jeszcze podany do publicznej wiadomości. Pewnym jest jednak, że stanie się to w najbliższych tygodniach. Gdy klamka zapadnie, na ulice przedstawione na poniższej grafice wjadą tylko podmioty wyszczególnione niżej:

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Urząd Miasta Krakowa
  • z abonamentem postojowym typu K na sektor A13 oraz z abonamentem postojowym typu E,w godzinach 6-11 i 16-20 wyłącznie dla i na czas wykonywania czynności ładunkowych oraz obsługi technicznej,
  • z silnikiem elektrycznym bez przyczepy,
  • rowery, TAXI,
  • służby specjalne, służby miejskie, oznakowana pomoc medyczna,
  • dojeżdżający na teren posesji, garażu lub wykupionego miejsca zastrzeżonego,
  • poczta, konwoje pieniężne,
  • kierowcy z zezwoleniem zarządu drogi.
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej