Kraków przywraca opłaty za parkowanie. Czy to koniec ulg związanych z epidemią?

Koniec dobrego. Od 4 maja 2020 roku kierowcy zostawiający swoje auta w strefach płatnego parkowania w Krakowie muszą normalnie płacić za postój. Władze miasta postanowiły zrezygnować z ulg wprowadzonych w marcu w związku z epidemią koronawirusa.

Parkinigi w Krakowie znów zapełniły się autami, więc władze podjęły decyzję o przywróceniu opłat za postój.Parkinigi w Krakowie znów zapełniły się autami, więc władze podjęły decyzję o przywróceniu opłat za postój.
Źródło zdjęć: © fot. wp.pl
Aleksander Ruciński

Decyzję o czasowym zniesieniu stref płatnego parkowania na czas epidemii koronawirusa podjęło wiele samorządów w całej Polsce, wliczając w to władze Krakowa. Teraz w wyniku luzowania obostrzeń i coraz większego ruchu na ulicach polskie miasta zaczynają wycofywać się z tego pomysłu.

Od 4 maja 2020 roku parkowanie w Krakowie znów jest płatne. Na ulice wyruszyli kontrolerzy, którzy będą nie tylko sprawdzać ważność biletów, ale i dezynfekować przywrócone do użytku parkomaty. Decyzję o powrocie do parkingowej normalności podjęto po przeliczeniu finansowych strat związanych z czasowym wstrzymaniem działania stref płatnego parkowania.

Według wstępnych szacunków, z powodu przerwy trwającej 49 dni wpływy do budżetu miasta zmalały nawet o 15 mln zł. Teraz wszystko ma wrócić do normy. Warto przypomnieć, że w grudniu 2019 roku w stolicy Małopolski wprowadzono nowe, wyższe stawki za parkowanie.

Opłaty pobierane od poniedziałku do soboty w godz. 10-20 wynoszą od 4 do 6 zł za każdą godzinę parkowania w zależności od strefy - w Krakowie funkcjonują trzy strefy pokrywające łącznie już 30 proc. powierzchni miasta.

Niewykluczone, że w najbliższych tygodniach w ślad za Krakowem pójdą inne metropolie, które w marcu b.r. zdecydowały się zawiesić działanie płatnych stref parkowania. Można się domyślać, że im wyższe były przeciętne wpływy do budżetu z opłat a parkowanie w danym miejscu, tym szybsze będą decyzje o przywróceniu dawnego porządku.

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.